Hèhè Hij is binnen!

13 november 2016 1:30

Beste mensen, wederom een week voorbij, die voor kleine kinderen voornamelijk in het teken stond van de intocht van onze goedheiligman.

En die intocht­­­? Die kon qua politie eenheid wel vergeleken worden met een heuse voetbalkraker Ajax - Feyenoord.

Honderden politiemensen, ME busjes, Honden, paarden, knuppels, stroomstokken, ja niets werd aan het toeval overgelaten, zelfs de Sint had eigen beveiligingspieten meegenomen, heb ik me laten vertellen, wat voor kleur ze hadden?  geen idee!

In ieder geval, Hij is binnen!

Verder, kreeg ik van de week mijn felbegeerde VOG papiertje toegezonden, met daarop de melding;

Wij zien geen belemmering dat de heer Andre B. zijn taken als vrijwilliger uitvoert met jeugdspelers.

Hoera! Eindelijk het bewijs dat U, Uw Pupil aan mij kan toevertrouwen,  vooropgesteld dat U hem of haar wel weer komt ophalen!

In ieder geval,  Hij is binnen!

Op naar de Zaterdag onze F1 ( ik blijf het toch zo noemen hoor!) had nog een mooi uitdaging en wel tegen ARC F1.

In de voorbereiding, en in de beker werd er nog van verloren, dus hoe zou dit aflopen?

In de kleedkamer zag ik aan de spelers dat ze er wel mee bezig waren, ze wisten precies hoeveel doelpunten voor en tegen we hadden, en ook dat we bij winst prima zaken zouden doen en los zouden zijn van de andere teams.

Ik pakte mijn trainersmap voor de bespreking en mijn oog viel op mijn nieuw gekochte spijkerbroek, mijn hemel! Wat een gaten erin! Zei ik, waarop er een paar spelers gelijk antwoordde, ja dat is mode Andre!

Verder hadden we op deze ochtend een bijzondere gast in de kleedkamer, Wessel, speler uit de B1 was aangesloten, en met deze Wessel hadden de spelers een goede klik, opgebouwd in de periode dat Wessel stage liep bij ons, en dus de gehele voorselectie samen met deze spelers had meegemaakt.

Dat was voorwaar een prima samenwerking, Remi, Wessel, twee jonde honden  en een oude knar!

Op naar de wedstrijd, op een mooie licht bevroren kunstgrasmat een prima startende F1, waar we in de kleedkamer erop gehamerd hadden dat het vooral samen moest, werd dat ook goed uitgevoerd.

De eerste helft was echt spannend, kansen voor ons, maar ook aantal voor ARC, maar onze verdediging heeft niet voor niets weinig tegengoals gehad en stond prima in vorm van Scott, Yvo en Cas, en Cees die later inviel.

Onze Finn, de keeper mogen we ook niet vergeten, knap om op zo’n leeftijd 2 x 20 minuten de focus te houden en prima weet te handelen wanneer dat nodig is.

De aanval prima uitgevoerd door Manu, Jeppe, en Thijmen later Stijn die inviel en de 1-0 voor rust wist aan te tekenen.

We merkten in de kleedkamer dat de spelers dachten dat we er al waren, maar Wessel en Remi wisten op hun manier de spelers te vertellen dat we er nog eens 20 minuten tegenaan moesten gaan, en nu, dat deden ze!

De tweede helft was echt weer ouderwets genieten, Manu wist de 2-0 te maken  en tevens de bevrijdende 3-0, waar ik ook iets van blijdschap liet merken, ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo gejuicht  heb!

Waarop leider Jacco zich omdraaide naar de ouders en op rustige toon zei; Ja we zijn echt aan het opleiden hoor!

En zo, doet onze F1 goede zaken, 9 punten uit 3 en 16 voor en slechts 1 doelpunt tegen voorwaar een prima begin van de competitie.

In ieder geval, de overwinning is binnen!

Andre B.