De Kerfstok

5 november 2016 22:15

Beste mensen, alweer een week voorbij, met op voetbalgebied de definitieve ontdekking in Europa van Kasper Dolberg, geweldig!

Hoe hij bij een tegenstander wegdraait, vooral zaak voor ons als begeleiding om van zijn  acties een uitgebreide studie te maken!

Verder stond voor deze week voor mezelf iets te doen met betrekking op een aanvraag voor goed gedrag, oftewel het VOG.

Deze aanvraag is belangrijk, omdat als je in het verleden iets op je kerfstok zou hebben, dat je dan niet in aanmerking zou kunnen komen als begeleider en of jeugdtrainer in de jeugd.

Vandaag vernam ik dat er maar liefst 185 van de 5000 aanvragen zijn afgewezen, dus geheel onbelangrijk is het dus niet!

Mijn aanvraag heb ik wat later ingediend, niet omdat ik mezelf niet vertrouw, maar gewoon uit laksheid, had het gewoon eerder  aan moeten vragen.

Raar woord eigenlijk, dat kerfstok, en ik dook in de dikke Vandale om de ware betekenis daarvan te achterhalen.

Betekenis van de uitdrukking; Iets op zijn kerfstok hebben.

Heel wat op zijn kerfstok hebben (=veel dingen misdaan hebben (afgeleid van het gebruik om schulden bij een café te registreren door kerfjes in een stok te snijden)

Als het goed is gaat Justitie nu bekijken of Andre B  iets op zijn kerfstok heeft, of dat ik in het verleden iets crimineels heb gedaan!

Voor degene die mijn colums lezen weten dat ik inderdaad iets crimineels heb gedaan in mijn jeugd, echter, ikzelf ben daar nooit op heterdaad op betrapt.

We wachten met spanning af op de uitslag van Justitie, ik houdt U op de hoogte, en mocht het negatief uitvallen, dan vond ik het prettig dat U als trouwe lezer, altijd mijn colums las!

Nu het nog kan! Op naar het wedstrijdverslag.

Meerburg F1 speelde thuis tegen Esto uit Bodegraven, de voorbereiding was prima te noemen.

Afgelopen Woensdag een prima training, zonder Scott, die trainde op Varkenoord bij Feyenoord.

Menig oud F1 speler kan zich de volgende oefening nog herinneren, het poortwachters spel.

Deze oefening gebruik ik al jaren, en wat ze daarvan leren is het zo snel mogelijk de spits aanspelen na omschakeling.

De verder stap in dit spel is om de aanspeellijn eruit te halen voor de verdedigers, maar dat komt later pas.

En ja, ook in deze wedstrijd zagen Remi en ik het terug, veelvuldig werd onze spitsen Manu en later Thijmen  prima aangespeeld.

De rust werd gehaald met een magere voorsprong van 2-1, waar we ook deze 1e helft onszelf niet naar behoren beloonden.

Tweede helft waren ze echt los, vooral Stijn speelde de eerste paar minuten prima, en wist daardoor een paar goede assists te geven en zelf maar liefst een heuse hatrick te scoren.

Alles klopte, en eigenlijk wist Esto er weinig tegenover te stellen, de ene combinatie was nog mooier dan de andere, Jeppe, Manu en later onze kleine blonde dondersteen Cas maakte het helemaal mooi af, alleen op de keeper af, passeerde hem en dook op de grond en tikte met zijn hoofd de bal over de doellijn.

Niet zo’n vreemde actie omdat in de kleine partijvorm dit soms wel eens goed is voor twee punten!

De echte uitdaging voor deze groep is as Zaterdag thuis tegen ARC, en daar hebben we nog iets recht tegen te zetten!

Komende week lekker trainen, en vol zelfvertrouwen het as duel tegemoet komend groet ik U.

In de hoop dat mijn kerfstok ongekerft  zal blijken  te zijn!

Andre B.