JO9-4 is weer op stoom

30 oktober 2016 8:00

Na een matige periode, met voorzichtig spel en dikke nederlagen, was het afwachten hoe onze jongens in het eerste competitietreffen uit de startblokken zouden komen.

Na de eerste minuten was iedere twijfel weg.

Alles wat we afgelopen zaterdag in de abominabele wedstrijd tegen Meerburg JO9-5 misten, zat er dit keer in. Er werd voor elke (kunststof) grasspriet geknokt, we verdedigden als leeuwen en lieten ons niet aan de kant zetten door de tweedejaars van Noordwijk.

Al vroeg in de wedstrijd maakte Pietje, die zich in de wedstrijd ontpopte tot de schrik van Noordwijk, de dik verdiende openingstreffer. Dat Meerburg de score niet verder uitbouwde had het voornamelijk aan zichzelf te wijten. Verdedigend stond het goed, maar aanvallend stierf menig aanval in schoonheid. In plaats van full speed richting de vijandige goal te rennen en een schot te lossen, verloren we de bal door een kapbeweging te veel of een mislukte truc… (aandachtspuntje voor de training?)

Met 1-0 gingen we rusten en konden de gemoederen langs de kant even bedaren. Want wat werd er weer fanatiek meegeleefd langs de kant!

De tweede helft begon en de Noordwijkse coach had heel slim de nummer 5, die meer huilend op de grond lag dan dat hij aan het voetballen was, op de goal gezet. Ook dit kon echter de wedstrijd niet doen kantelen, want er was maar één ploeg die aanspraak mocht maken op de overwinning en dat was de zwartwitte (maar dit keer blauwe) brigade.

Halverwege de tweede helft werd dan eindelijk de score verdubbeld. Een houdbaar schot van Tycho leek in de handen van de keeper te rollen, maar Tom wees de bal in de goede richting (eigenlijk TomTom dus…) en kreeg de 2-0 op zijn naam.

Dat vlak voor het einde de 2-1 nog viel is alleen interessant voor de statistieken, want de volle 3 punten bleven in Zoeterwoude.

En als we het dan toch over statistieken hebben: het was de eerste thuiswedstrijd die we hebben gewonnen, dus ook die ban is eindelijk gebroken…