Goede start F4 uit bij GOL Sport

29 augustus 2016 13:00

Na het opwarmertje in Alphen, moest het vandaag gebeuren tegen GOL Sport. Van de zenuwen, die vorige week nog door de keeltjes gierden, was nu niks te bespeuren. Onbevangen en met bravoure verscheen Meerburg aan de aftrap.

Victor mocht als eerste het keeperstenue aantrekken, maar al snel werd duidelijk dat hij niet veel te doen zou krijgen. Vanaf de eerste minuut werd GOL onder druk gezet en bij de spaarzame counters stond de verdediging sterk en kwamen ze er voetballend uit.

Het goede aanvallende spel, met Hugo en Tom die overal doorheen slalomden, leidde in de derde minuut tot een hoekschop. Joost nam hem voor zijn rekening en scoorde, via een been van GOL, de 0-1.

In het resterende deel van de eerste helft bleef Meerburg druk zetten. Er werden genoeg kansen gecreëerd, maar de jongens vergaten de voorsprong uit te bouwen. Met de minimale voorsprong op het bord konden ze aan de limonade, terwijl Rens nog wat tactische aanwijzingen gaf.

De tweede helft was Meerburg nog dominanter en Manu, die nu in de goal stond, kreeg helemaal niets te doen. Maar ook aan de andere kant ging de bal er niet in, waardoor de spanning onnodig lang in de wedstrijd bleef.

In de 29e minuut werd dan eindelijk de marge verdubbeld. Hugo schoot de bal netjes binnen, na een afgemeten voorzet van Boet.

Het bleek de bevrijdende treffer te zijn, want in rap tempo vielen de 0-3 en de 0-4, door prima goals van Pietje en Bradley. Zelfs de scheidsrechter was door deze treffers zo aangeslagen, dat hij 7 minuten voor tijd affloot, maar na protest werd de wedstrijd uitgespeeld. De laatste 7 minuten leverden niets meer op, dus de eindstand bleef 0-4.

Ook de afsluitende penaltyserie werd met 3-4 gewonnen, door treffers van Pietje, Tom, Tycho en Victor.

Een mooi begin van de competitie en we kunnen concluderen dat er genoeg voetbal in dit team zit.

Goed gedaan jongens!