E10 sluit seizoen winnend af

6 juni 2016 9:45

Met een gejuich dat tot in Zoeterwoude was te horen, tilde Jay de cup omhoog na het toernooi bij Hazerwoudse Boys. Alle wedstrijden gewonnen, terechte kampioen. Het toernooi was het laatste dat het team nog te spelen had, na een zwaar seizoen. En het liep gesmeerd. De eerste wedstrijd, in de vroegte, de mist hing nog rond de doelpalen, was een echte thriller.

Met uitblinkende invaller Damien op de plek van Keithon (het feestbeest) in de spits boog Meerburg in de laatste minuten een 2-3 achterstand spectaculair om in een 4-3 overwinning. Het scheelde natuurlijk dat onze eigen Maas weer tussen de palen stond, na een afwezigheid van het vorige toernooi. Vertrouwde sluitpost, met zijn pet op, waar je altijd op kan rekenen.

In de tweede wedstrijd was het minder spannend en werd het doelsaldo voor een eventuele beslissing alvast opgeschroefd. Achterin speelde Ischa dit toernooi een serie goede wedstrijden en maakte met zijn doelpunt de afwezigheid van onze seizoensuitblinker Seva meer dan goed. Ook Jay benutte de ruimte van achteruit heel goed en zorgde voor aanvallend spel.  Vanuit het midden pikte Dean een paar mooie goals mee dit toernooi, zodat het middenveld, dit toernooi zelfs zonder kilometervreter Rutger, ook nog bijdroeg aan de teamscores.

Alles zou afhangen van de laatste wedstrijd want ondanks het mooie doelsaldo en de twee overwinningen kan het in toernooi altijd raar lopen. En dan was er nog het zandbak-incident. Tussen de tweede en de derde wedstrijd schijnt er tussen een paar spelers iets te zijn voorgevallen. De pers is er niet precies achter gekomen maar het was duidelijk dat de sfeer tussen de Meerburgers die eerst zo goed was, eventjes wat stroef ging.

De laatste wedstrijd werd ook nog spannend want na 5 minuten kwam de E10 ook nog met 0-1 achter. De positieve instelling van Willem en de snelheid van de beweeglijke Dylan hielden Meerburg op de been. Na de gelijkmaker werd de sfeer steeds beter en was het zandbak-incident weer vergeten en vergeven. Zand erover. Dean speelde op laatste krachten nog doeltreffend mee en Rayan scoorde de belangrijkste goals die het verschil met de tegenstander maakte. Uiteindelijk haalde we een dikke overwinning en dat leverde de beker op.