E5 houdt de E3 scherp

31 maart 2015 19:15

Meerburg E5-Meerburg E3 6-2

Afgelopen zaterdag hadden zowel de E3 als de E5 een vrije competitieronde. Om het wedstrijdritme niet helemaal verloren te laten gaan werd de maandagtraining ingeruild voor een oefenwedstrijd tussen de beide Meerburgteams.

De eerstejaars toptalenten van de E3 lijken met grote stappen en vaak ook grote cijfers op een prachtig kampioenschap in de vierde klasse af te stevenen. De E5, bevolkt met tweedejaars spelertjes die tegen de selectie aanschurken, handhaaft zich prima in de subtop van de 5de klasse.

Onze E5 moest het stellen zonder de verdedigende impulsen van Wiek en Casper.

Coach Roy, natuurlijk goed op de hoogte van de aanvallende kracht van de tegenpartij, kwam met een tactische variant. Vigo werd als stofzuiger en verbindingsspeler op het middenveld geposteerd. Een positie die hem op het lijf geschreven lijkt te zijn want schijnbaar onvermoeibaar bleef hij van voor naar achter en vice versa sprinten.

Vleugelverdedigers Gucci en Aymen gooiden ook alle remmen los en wisten vaak het gevaar al te bezweren rond de middenlijn. Twan speelde soeverein als centraal verdediger en durfte regelmatig met de aanvallers mee aan te sluiten. Stefan keepte weer een solide pot, waarbij de eerste tegentreffer zelfs enkele door pure pech tot stand kon komen.

Dankzij de indrukwekkende snelheid van Mike en Paul, plus het steeds goed vrijlopen van Marnix en Mick werden er prachtige goals gemaakt. Vooral de lob van Mick over de uitlopende keeper was er eentje om in te lijsten.

Het resulteerde in een verrassend ruime overwinning en positieve boost voor de E5. En  de spelertjes van de E3 zijn vast weer helemaal scherp voor die laatste loodjes richting hun kampioenschap!