Meerburg Nw E speelt verdienstelijk tegen Foreholte Nw E (9 X 9)

17 maart 2015 22:15

Gisterenavond was het dan zover, de nieuwe E groep voor 2015-2016 speelde zijn eerste wedstrijd 9x9 op een groot veld tegen de nieuwe E van Foreholte. In de voorbereiding op het nieuwe seizoen is voor de eerste wedstrijd gekozen voor de huidige E3 aangevuld met 2 spelers uit de huidige E4.

Nadat trainers de spelers van harte welkom heten en kort wat punten verschil 7x7 en 9x9 hadden uitgelegd gingen we omkleden. Moest allemaal best wel snel gebeuren aangezien we om 18:00 uur moesten aftrappen in Voorhout.

Je zag de gespannen koppies.

Vooraf aangegeven: Lekker voetballen, wennen aan trainers en vooral aan het 9x9 ipv 7x7. Ik moet zeggen dat ze dit best wel goed hebben opgepakt.

We speelden in 1:3:2:3 formatie. Met name voor de 2 middenvelders was zeker even wennen.
Op verzoek van Foreholte werd er 3x20 minuten gespeeld. Waarbij de coaches in de 3 blokken wat aanwijzigingen konden geven.

In de 1e fase begon Meerburg vrij sterk en met veel passie en drukte Foreholte terug op eigen helft. Emma speelde centraal achterin geflankeerd door rechts Ted en links Eric. Op het middenveld stonden Abel en Sam en voorin aan de rechterkant Nathaniel, in de spits Milan S. en aan de linkerkant Jurre. Op de bank begonnen Mees en Milan V.

Meerburg kreeg een aantal kansen die echter niet verzilverd werden. Heel veel ging door het midden en daar was het al zo druk. De keren dat met name Ted aan de rechterkant opstoomde werd het ook direct gevaarlijk. Het was prachtig te zien hoe men elkaar hielp door zich aan te bieden.

In de 12e minuut dacht Eric ik ga nu maar eens een solo-actie maken en scoorde beheerst de 0-1 binnen.
In de mini rust na de eerste fase met name uitleg gegeven aan de 2 middenvelders, hoe te staan en aan het team meegegeven om het vooral groot te maken bij balbezit.

In de 2e fase van 20 minuten gaf Meerburg heel veel druk in de 21e minuut scoorde Milan V een uitstekende goal, was welliswaar een intikkertje maar je moet hem wel maken en dat deed hij goed.  In de 23e minuut kopte dezelfde Milan V de bal net over na een mooie voorzet vanaf de zijkant.

Foreholte begon iets beter in het spel te komen en Wout moest 2x handelend optreden. Er werden een paar corners weggegeven doch onze achterhoede olv Emma bleef overeind. In de 30e minuut een geweldige actie van Milan V die Milan S op een geweldige manier bediende en de laatste schoot Meerburg naar 0-3. Kort na dit doelpunt wist Foreholte te profiteren van weifelend optreden van onze achterhoede 1-3.

In de laatste fase van 20 minuten ging ook de vermoeidheid bij sommige spelers een rol spelen. Met name in de omschakeling waren we iets minder.
Nog enkele wisselingen doorgevoerd echter in de stand veranderde niets. In de 41e minuut kreeg Meerburg een vrij trap schuin voor de goal. Milan S legde aan maar schoot  de bal over.

Veel zeggend was uitspraak van de trainer van Foreholte "Jullie hoeven zich geen zorgen te maken over deze groep, zit genoeg potentie in"

Ik denk dat dit veel zegt over deze groep, wij hebben op sommige momenten "genoten" van de spelers qua beleving, technische bagage en vooral de wil om de onderlinge duels te winnen. De credits hiervoor geven wij aan Rien, Rik, Wesley, Robin en Jelle die continue bezig zijn om de jongens/meiden "klaar te stomen" voor de 2e jaars selectie van volgend jaar.

Opstelling Meerburg:

Wout Knottnerus, Ted Wagemaker, Emma vd Werf, Eric Sanders (Mees vd Schuyt), Sam Ouwerkerk (C), Abel Rozendaal, Jurre Meijberg, Milan Schoemaker, Nathaniel Artist (Milan Verhoeven)

Aantal toeschouwers: 18 (10 uitvak Meerburg)

Uw speciale reporter Frank