Meerburg E4 sluit aan bij subtop

30 november 2013 14:45

Meerburg E4 moest in de vierde competitiewedstrijd alweer tegen een E1 spelen, dit keer van VV Leiden. De afgelopen twee wedstrijden was Meerburg steeds gelijkwaardig aan de tegenstander, maar werd verloren. Vandaag was VV Leiden iets beter, maar waren de drie punten beloning voor de onverzettelijkheid van Meerburg.

Meerburg begon als eerste aan de warming up op het pupillenveld van VV Leiden waar de zon aangenaam scheen. Even later kwamen erg veel spelers van VV Leiden het veld op die snel daarna ook weer verdwenen omdat zij nog een teamfoto moesten maken.  Voor zowel Meerburg als VV Leiden zou de wedstrijd van vandaag het verschil betekenen tussen subtop of het rechterrijtje.

VV Leiden nam vroeg in de wedstrijd het initiatief, maar Meerburg was in de counter gevaarlijker. Jip, Hugo en Kadir zorgden aan de zijkanten voor de snelheid en Jurre werkte hard in de spits. En zo kon Jurre Meerburg al vrij snel op voorsprong schieten. Achterin hadden Edsard, Joost en Robin te maken met technisch erg vaardige spelers van VV Leiden, maar door elkaar goed rugdekking te geven hielden zij controle.

Nog voordat de eerste helft halverwege was verdubbelde Meerburg de voorsprong. Robin gaf vanaf achteruit een mooie dieptepass die Jurre in de loop over de keeper van VV Leiden kon lobben. Vanaf dat moment werd ook VV Leiden gevaarlijker en ontstonden voor het doel van Daan een aantal scrimmages waarbij Meerburg soms goed weg kwam, maar VV Leiden uiteindelijk de aansluitingstreffer scoorde.

Nog voor de rust bracht Jurre de marge weer op twee doelpunten. Nadat Kadir op links goed door ging, kwam Jurre vrij voor de keeper om de 1-3 erin te schieten. En bij deze stand werd limonade gedronken. Bij de rust werd afgesproken om brutaal te blijven voetballen, maar ook zorgvuldiger te gaan passen. Daarnaast was er de waarschuwing om VV Leiden niet door een snel doelpunt terug in de wedstrijd te laten komen.

Achterin werd er zeker brutaal gevoetbald. Robin en Hugo hadden hun mannetje onder controle en Edsard verloor in het centrum van de verdediging geen duel. Voorin werd er echter te slordig en te gehaast gespeeld, waardoor Meerburg maar moeilijk onder de druk van VV Leiden uit kwam. En dat resulteerde erin dat VV Leiden tot 2-3 terug kwam.

Bij Meerburg dat slechts 1 wissel had leken de krachten sneller weg te vloeien dan bij VV Leiden dat een hele batterij aan wisselspelers klaar had staan. Maar het nadeel van veel wisselen is dat de organisatie er niet beter op wordt. En zo werden ook de aanvallen van Meerburg steeds gevaarlijker en gooide Jip van dichtbij de wedstrijd op slot 2-4. Daarna speelde Meerburg de wedstrijd gecontroleerd uit, waarbij VV Leiden nog wel twee keer de paal raakte.