Meerburg E4 begint competitie goed

10 november 2013 16:30

Omdat vorige week de eerste competitiewedstrijd was afgelast, begon Meerburg E4 pas dit weekend aan de competitie. De tegenstander was GOL Sport E1, een oude bekende uit de bekercompetitie. En wederom waren de drie punten voor Meerburg E4, dit keer na een 5-2 overwinning.

De E4 beleefde een roerige transferwindow tijdens de herfstvakantie, waarbij topscorer Guus en spelverdeler Siebe door de E2 overgenomen werden en Hugo van de E10 over kwam. De eerste paar minuten van de wedstrijd was te zien dat niet iedereen op de plek stond die hij gewend was. Desondanks speelde het spel zich voornamelijk af op de helft van GOL Sport.

De E4 kwam echter steeds beter in haar spel. Hugo, Edsard en Robin hadden geen kind aan de aanvallers van GOL Sport en kregen steeds meer rust bij de opbouw.  Jip haalde op links na een één-tweetje met Joost de achterlijn en de voorzet kon door Jurre maar net niet tot doelpunt gewerkt worden,  Kadir schoot van dichtbij hard op de paal en Joost kopte een corner van Edsard net over.

Meerburg E4 kreeg steeds meer kansen, maar de voorsprong bleef uit omdat de keeper van GOL Sport alles tegen hield. Maar tegen houden is niet vast hebben, zoals Jurre slim opmerkte. Na een schot van Jip reageerde hij alert door de bal binnen te schieten toen de keeper deze niet vast had. En zo werd er met een 1-0 voorsprong limonade gedronken.

Ondanks dat het krachtsverschil tijdens de tweede helft alleen maar groter werd, was het GOL Sport dat als eerste scoorde en op gelijke hoogte kwam. GOL Sport profiteerde van wat chaos in de Meerburg verdediging omdat Edsard na een botsing een pijnlijk schram op zijn dijbeen had. Maar snel daarna schoot Jurre Meerburg na een goede pass van Kadir weer op voorsprong.

En toen kwamen de corners van Edsard. De eerste draaide hij zonder dat de bal aangeraakt werd hard en hoog in het doel. En de tweede corner werd door een verdediger van GOL Sport in eigen doel gewerkt, waardoor Meerburg een comfortabele voorsprong had. Vervolgens prikte Kadir na een scrimmage nog de 5-1 binnen.

GOL Sport scoorde nog een keer tegen na een ongelukkige wissel. Het is niet het handigste moment om een verdediger te wisselen als de keeper van de tegenstander ver uit schiet. Maar daarbij bleef het ook.

Keeper Daan had een makkelijke ochtend. De twee tegendoelpunten waren onhoudbaar. Toch speelde ook Daan een goede wedstrijd. Zijn spelhervattingen waren prima omdat hij verre uitschoppen afwisselde met uitrollen naar Hugo, waardoor hij altijd de vrije man wist te vinden. En Hugo speelde zijn eerste wedstrijd bij de E4 erg goed. Hij wist veel ballen te onderscheppen en zijn passes waren uitstekend.