Kagia E5 - Meerburg E13

16 mei 2013 17:15

Vanochtend speelde Meerburg E13 haar laatste competitiewedstrijd, uit tegen Kagia E5. Niet zomaar een ploeg, maar de kampioen! In Zoeterwoude werd het enkele weken geleden na een razend spannende wedstrijd een 2-3 nederlaag, met kansen op meer.

Wat kon Meerburg in de uitwedstrijd, op een druilerige zaterdagochtend in Lisserbroek?

Meerburg begon met goed combinatie voetbal de wedstrijd maar verslikte zich na vijf minuten waarna Kagia beheerst de 1-0 binnen schoof. Meerburg liet zich echter niet te kijk zetten en knokte zich terug in de wedstrijd en maakte verdient de gelijkmaker door een fraie passeerbeweging langs de keeper en mooi binnenschieten van Damjan. Kagia zette opnieuw aan en creerde wat mogelijkheden. Nima verrichtte enkele grandioze reddingen en liet zien waarom hij de onbetwiste keeper is van dit elftal. Door zwakke verdediging achterin werd het helaas voor rust toch nog 2-1. Na rust nam Meerbiurg een corner die tot een goal werd gepromoveerd door een tegenstander, de stand was weer gelijk. Kansen gingen over en weer, Kagia miste een gtrote kans op de paal, en aan de andere kant had Sven de bal net niet genoeg onder controle om te kunnen scoren. Kagia begon weer aan de opbouw nu over links en wist vanuit een schier onmogelijke positie hard en hoog te scoren. 3-2, met nog een kleine 10 minuten op de klok. Kon Meerburg veerkracht tonen om deze keer niet de kaas van het brood te laten eten? Dat was een volmondig ja, want opnieuw trok Damjan een sprint naar voren en ronde loepzuiver af. 3-3, met nog enkele minuten te spelen. Kagia was echter de club die aan het langste eind trok in deze wedstrijd, door na een aanval over links keurig terug te leggen op een speler die vrij voor de goal stond. Helaas, 4-3 eindstand. Helaas verloor Meerburg nipt van de kampioen van de competitie, met goed voetbal in een zeer spannende en leuke wedstrijd. Goed gedaan jongens en meiden!!

grpoeten, Daniel