Meerburg E1 laat zich verrassen in de slotwedstrijd van de competitie

16 mei 2013 17:00

Meerburg E1 moest vandaag in de laatste wedstrijd tegen HBS E1 spelen. Een wedstrijd die, zoals uit is gebleken, alle kanten op kon gaan. De ploegen zijn aan elkaar gewaagd.

De laatste wedstrijd moesten we het zonder keeper Olivier Wijnmaalen doen, hij werd echter door Marijn Blokker (uit de E4) vervangen. Marijn klasse dat je 2 wedstrijden achter elkaar wilde keepen!

We wisten waar we op moesten letten vandaag, HBS is een leuke ploeg met 2 a 3 spelers die het verschil zouden kunnen maken.

In de beginfase vond ik ons “rommelig” spelen. Allemaal net niet, passen die niet aankwamen, we waren een beetje zenuwachtig (zoals bijna iedere thuiswedstrijd). Naarmate de 1e helft vorderde kwamen we iets beter in ons spel, echter zonder grote kansen. De dode spelmomenten van HBS waren levensgevaarlijk, uiteindelijk mochten we blij zijn dat we rust ingingen met een 0-0 stand.

In de rust hebben we getracht om (theoretisch) het voetbal weer terug te brengen zodat we toch wat meer “tegengas” kunnen geven. Er moesten kansen gecreëerd worden.

In de 2e helft ging Meerburg inderdaad wat meer voetballen. In de 3e minuut na rust was het raak 1-0 door Lekan Onasanaya, nog geen 4 minuten later bracht Tjalle Lanza de stand op 2-0. Het leek of Meerburg de schroom van zich af gooide. Ik zeg erbij leek, want binnen 3 minuten kwam HBS van 2-0 achter naar 2-3 voor door 2 persoonlijke fouten. We hebben het al meer gezegd op dit niveau worden zulk soort fouten direct afgestraft.

Meerburg probeerde wel weer aan te dringen maar er knakte iets in de hoofdjes, was zo jammer om te zien. Het werd ook nog 2-4 in de laatste minuut. Het was aan de mannen te zien dat ze er doorheen zaten.

Met nog een kampweekend in de Achterhoek voor de boeg en 2 wedstrijden 11 tegen 11 in het vooruitzicht gaat dit team zich opmaken voor de volgende stap in hun voetbalcarrière: D-pupillen

Ik ben apetrots op deze groep, ze hebben bewezen op Hoofdklasse niveau redelijk mee te kunnen. In het begin hadden we getekend voor 12 punten, na de eerste 10 wedstrijden hebben dit “ terecht”  bijgesteld naar de middenmoot. Uiteindelijk hebben we 23 punten gehaald en zijn we 7e geworden.

Jongens jullie zijn KANJERS!!!!!! Coen je krijgt een leergierige groep met veel voetbal!

Opstelling Meerburg E1:

Marijn Blokker; Tjalle Lanza; Matthias van Dijk; Tim Straathof; Senna Smit; Lekan Onasanya (Dyani Stuart); Abederrahman Amia (Sam van der Vlist)

Aantal toeschouwers: 26

Man of the Match: Tjalle Lanza