Dik verdiend punt voor Meerburg E2 in mooi voetbalduel.

7 mei 2013 20:15

Onder een strak blauwe lucht en met een goudgele lentezon, die het frisgroene kunstgras deed glimmen, mochten de Meerburg E2 jongens aantreden tegen FC Zoetermeer E1.

Een aantal goede resultaten in de afgelopen weken gaf Meerburg vertrouwen. Daar tegenover stond dat de 1-8 thuis nederlaag tegen dit zelfde team nog niet vergeten was.

De Meerburg-jongens begonnen geconcentreerd aan de wedstrijd. Dat was maar goed ook, Zoetermeer bleek over een aantal prima speler te beslissen. Vooral de spits was gevaarlijk. Zoetermeer, met de wind in de rug, had dan ook de overhand in de gehele eerste helft. Het wat met name aan keeper en man-of-the-match Robert te danken dat het goal schoon bleef. Hij verrichtte een paar miraculeuze reddingen. Uit een slimme, snelle ingooi wist Jesse uit te breken en beheerst zelfs de 0-1 te maken. De druk aan Zoetermeer zijde bleef. De backs kwamen er een paar keer goed door. De 1-1 kon naast niet uitblijven en ondanks een felle inzet van heel Meerburg viel die gelijkmaker dan ook. Niet snel daarna gevolgd door een terechte 2-1. Even leek Meerburg te bezwijken onder de druk.

Het rustsignaal kwam echter als geroepen.

In de tweede helft werden de mouwen weer opgestroopt. De aanvallers verdedigde prima mee, de Meerburg backs kwamen met regelmaat gevaarlijk op. Er werd goed naar voren verdedigd en posities werden achterin goed overgenomen. Gecombineerd met een flink portie strijdlust en prima combinatiespel werd het misschien wel de beste wedstrijd van het seizoen van dit elftal. De kansen op een gelijkmaker stapelde zich op. De Zoetermeer keeper liet zien dat hij niet veel onder deed voor zijn Meerburg collega; een enkele keer geholpen door het houtwerk. Uit een corner van Bas wist Thom met zijn knie een terechte 2-2 binnen te tikken.
Beiden teams gingen nog vol voor de aanval, maar doelpunten vielen er niet meer in deze zalige pot voetbal.