Handbaluitslag bij Meerburg E11

4 mei 2013 22:15

Zonder de gebruikelijke verdedigers Amadeus en Edsard, trad Meerburg E11 op het zogenaamde pupillenveld van Stompwijk aan tegen de plaatselijke E4.

Met 6 tegendoelpunten werd het gemis aan verdedigers gevoeld, maar de offensieve instelling leverde 12 voordoelpunten op. En zo waren de punten voor Meerburg.

Zonder Amadeus en Edsard waren dezelfde 7 spelers over die bij een paastoernooi pas in de finale gestuit werden door vierdeklasser Valken E2. Net zoals toen, namen Robin en Joost plaats in de verdediging, waardoor Guus spits werd. De rest stond op de gebruikelijke plek. En een speciale taak was weggelegd voor de vader van Kadir. Hij bewaakte het nest van de zwaan om te voorkomen dat de zwaan die anderhalve meter buiten het veld postgevat had een verdwaalde bal op z’n kop zou krijgen.

Keeper Daan was erg tevreden met het echte strafschopgebied van het pupillenveld en een middenlijn geeft ook een extra dimensie aan aftrappen. Dit keer begonnen we met wind tegen, maar de E11 zette desondanks meteen druk op het doel van Stompwijk. Via Jip op links en Kadir op rechts werd geprobeerd Guus te bereiken en dat had snel resultaat, waardoor de E11 een keer niet met een achterstand begon.

Maar Stompwijk heeft een aantal best goede voetballers en ze spelen opportunistisch. Regelmatig vielen ze met 5 man aan en met wind mee werd op goal geschoten als ze de kans kregen. Zo scoorde Stompwijk al snel de gelijkmaker, maar Meerburg bleef de beter voetballende ploeg. Van achteruit werd door Joost en Robin goed opgebouwd en Siebe strooide met zuivere diepte of juist breedte passes (al dan niet vergezeld met een coachende opmerking). Omdat Kadir en Jip het veld goed breed hielden, was er veel ruimte om te voetballen en te combineren. En zo liep Meerburg door doelpunten van Guus en Kadir uit naar een 3-6 voorsprong bij rust.

De tweede helft ging niet veel anders dan de eerste helft. Meerburg combineerde goed en Stompwijk counterde. En net zoals de eerste helft leverde dat 6 doelpunten voor Meerburg op en 3 voor Stompwijk, wat de eindstand op een onwerkelijke 6-12 bracht. Van grote schoonheid was het afstandschot van Joost strak in de hoek (niet zeggen dat het eigenlijk een voorzet was). En opvallend waren weer twee goals uit corners. Een paar weken trainen en goede afspraken, heeft bijna wekelijks effect.

De competitie telt nog een wedstrijd en dan zal de E11 deze waarschijnlijk als tweede afsluiten. We hebben veel goede wedstrijden gespeeld en heel veel gescoord. Alleen van Wilhelmus E12 werd twee keer verloren en daarmee zijn zij de terechte kampioen.