Halve Finale BEKER: Meerburg E7 - Nieuwerkerk a/d IJssel E-7: 3 - 4

4 mei 2013 19:15

De halve finale wedstrijd voor de beker stond onder leiding van een echte KNVB scheidsrechter. Nieuwerkerk won de toss en wilde eerst tegen de sterke wind in voetballen. Dit bleek een goede keuze te zijn.

TMeerburg begon sterk en onder luide toejuichingen van het massaal toegestroomde publiek hadden ze een aantal goede kansen.
Toch geheel onverwacht kwam Nieuwerkerk op 0-1. Meerburg deed er nog een schepje bovenop en uit een mooi aangesneden corner van Mark kopte Hovhannes de 1-1 binnen. Dit was het sein om nog voor rust op voorsprong te komen en dat lukte. Via de kluts scoorde Mark de 2-1. Na de rust met wind tegen hielden we het veldoverwicht en na een mooie actie van Dylhan werd het 3-1. Met nog 10 minuten te gaan gooide Nieuwerkerk alle schroom van zich af en scoorde ze zowaar 3-2. De angst sloop in de ploeg en wat niemand meer verwachtte gebeurde. Meerburg vergat vooruit te voetballen en geholpen door de wind scoorde Nieuwerkerk binnen 5 minuten nog tweemaal. Met een alles of niets offensief probeerden we de stand nog gelijk te trekken maar de bal rolde er niet meer in. Het bleef 3-4! De teleurstelling was groot, ze hadden allemaal gevochten als leeuwen, het publiek had een schitterende wedstrijd gezien, er waren heel veel kansen gecre?erd, maar uiteindelijk stonden we met lege handen. Ook dat is bekervoetbal! We winnen met ze allen, we verliezen met ze allen! De leiders konden alleen maar trots zijn op de inzet van iedereen! Volgend jaar proberen we het gewoon opnieuw. We wensen jullie allemaal een fijne vakantie en zaterdag beginnen we weer met 0-0!!

Pieter en Marcel.