E5 op z'n Duits naast koploper

28 april 2013 22:00

De E5 heeft een mooie prestatie neergezet en de stijgende lijn van afgelopen week voortgezet. Met hard en fel voetbal, soms op het randje, werd het kampioenswedstrijd van ASC verstoord.

Voor de neutrale toeschouwer moet het hebben geleken of hij naar een klassieke Duitse wedstrijd zat te kijken. Jürgen Köhler zou trots op de mannen zijn geweest. Hoewel ASC fysiek sterker was en enkele aanvullingen uit hogere teams had, werd iedere aanval met felle interventies van de Meerburgers verstoord. De 1-0 was dan ook loon naar werken. ASC had zeker zijn kansen gehad, maar met een Meerburgse keeper in topvorm en een fel verdedigend drietal daarvoor was er geen doorkomen aan. Uiteindelijk schoot ASC op de valreep nog de gelijkmaker erin. Feitelijk terecht maar de neutrale toeschouwer zal ongetwijfeld genoten hebben van de Meerburgse E5. 8 zakken chips was de welverdiend de beloning.