ADO Den Haag net een maatje te groot voor Meerburg JO13-3

27 oktober 2021 17:00

Remco de Kler

Een spannende dag vandaag voor de talenten van Meerburg JO13-3. De wedstrijd waar al weken naar uitgekeken werd stond op het programma en dus meldde iedereen zich keurig op tijd op sportpark De Aftrap in het Zuiderpark, voor de oefenwedstrijd tegen ADO Den Haag.

Helaas wel nog altijd zonder Cas in quarantaine en vanwege verplichtingen elders moesten we vandaag ook nog ons illustere trainersduo Sven en Jarko missen. Gelukkig was de familie Kortekaas alsnog goed vertegenwoordigd met topper Jens die als invaller weer moeiteloos mee kon.

Ondanks de instructies vooraf (vooral genieten en lekker voetballen) lukte het Meerburg aan het begin van de wedstrijd niet om het eigen spel te spelen. Wellicht toch wat geïntimideerd door de omstandigheden, de tegenstander, hadden veel spelers wat schroom om vrijuit te voetballen. Begrijpelijk natuurlijk, je speelt tenslotte niet elke dag tegen een profclub.

Maar de bij vlagen ongrijpbare balgoochelaars van ADO wisten hier wel raad mee en profiteerden dankbaar van de geboden ruimtes. Het was eenrichtingsverkeer richting het doel van Meerburg en de Haagse dadendrang werd dan ook terecht beloond met de fraaie 1-0 voorsprong.

Gelukkig gooide Meerburg daarna wél de schroom van zich af en hoewel dat nog niet tot grote kansen leidde, ontspon de wedstrijd zich wel steeds meer tot een gelijkwaardig duel.

Dat werd mooi geïllustreerd vlak na rust waarin Meerburg liet zien toch ook best heel aardig te kunnen voetballen. Onder leiding van Danyel creëerden ze ineens kans op kans, ADO had moeite om van de eigen helft af te komen en het wachten was eigenlijk op de gelijkmaker. Die kwam er bijna…

Guus en Semmy zagen goede acties in schoonheid sterven en ook David had vandaag niet het geluk aan zijn zijde. Maar de mooiste kans was toch echt voor Julius, die zijn fraaie solo bijna bekroonde met een goal. Helaas strandde zijn schot met buitenkant rechts op de paal.

Het was een wake-up call voor ADO en even later lieten zij zien hoe je wél effectief met de kansen omspringt. Een knap schot in de hoek betekende de nekslag en vlak voor tijd kregen we zelfs ook nog de 3-0 om de oren. Geen schande natuurlijk, de jongens hebben zich kranig geweerd en mogen vooral trots zijn op zichzelf.

Het was een leuke wedstrijd en we willen ADO Den Haag bedanken voor de sympathieke ontvangst en gastvrijheid. Zij hebben een mooi en sportief ploegje waar vast wel wat spelertjes in lopen die we later ook op TV terug zullen zien. Daar zijn onze boys dan toch maar mooi mee op de foto geweest.

Bron: Meerburg JO13-3