D4 pakt punt tegen koploper Katwijk

16 december 2014 23:15

Na vijf uitwedstrijden die allemaal verloren gingen, mocht Meerburg D4 eindelijk weer eens thuis spelen. En direct ook tegen de koploper Katwijk. De D4 pakte haar eerste competitiepunt, maar gezien het spelbeeld werden er eigenlijk twee punten verloren tegen Katwijk.

Omdat Robin en Jonathan weer hersteld zijn van hun blessures, was Meerburg D4 voor het eerst sinds weken weer eens helemaal compleet. Meerburg ging geconcentreerd van start en wist Katwijk vast te zetten op eigen helft.  De aanvallers van Meerburg zetten na balverlies meteen druk op Katwijk. Op het middenveld had Katwijk de grote broer van Nwankwo Kanu rondlopen, maar hij was eigenlijk geen partij voor Mika, die meer de fysiek heeft van de kleine broer van Wesley Sneijder. Daardoor kwam Katwijk vaak niet verder dan  het geven van lange ballen, maar die werden prima onderschept door het centrale verdedigingsduo Hugo en Marius, terwijl backs Edsard en Duke geen duel verloren.

Voorin werden steeds meer kansen gecreëerd. Simon kon een schot van Jip net niet binnen glijden bij de tweede paal en de keeper moest tot twee keer toe een schot van Tico pareren. Uiteindelijk was het Maarten die na en snelle combinatie Meerburg op voorsprong schoot. Maar helaas kwam Katwijk na één van haar spaarzame counters weer snel gelijk. En zo werd met een stand van 1-1 limonade gedronken.

Waar de D4 is de afgelopen weken steeds een goede helft afwisselde met een slechte helft, werd dit keer vol doorgegaan. De jongens kregen steeds meer vertrouwen en gebruikten de ruimte die ze van Katwijk kregen goed om lekker te combineren. Op het middenveld wisten Robin, Jonathan, Sam en Jurre steeds de vrije man te vinden en maakten zij goed gebruik van de snelheid van de aanvallers. Helaas werd Jip op rand buitenspel terug gevlagd en was Pjotr net niet koelbloedig genoeg toen hij alleen voor de keeper stond. Maar Maarten schoot Meerburg wederom naar een voorsprong.

Ook van deze voorsprong konden we niet heel lang genieten. Een corner van Katwijk werd knap ingekopt, waardoor het weer 2-2 stond. Vlak voor tijd ontstond nog een hachelijk moment toen Katwijk echt op rand strafschopgebied een vrije trap kreeg. De grootste speler van Katwijk ging achter de bal staan. Maar Marijn liet wederom zien waarom hij als keeper van grote waarde voor Meerburg is en zo werd het punt veilig gesteld.

Eigenlijk imponeerde Katwijk voornamelijk vanwege de coach die naarmate de wedstrijd vorderde er voor zorgde dat zijn aanwijzingen ook voor de thuisblijvers in Katwijk luid en duidelijk verstaanbaar waren.