D7 pakt de draad weer op!

7 december 2014 13:15

Vorige wedstrijd pijnlijk onderuit gegaan bij ASC. Kan de D7 aansluiting bij de koploper houden?

Tegen ASC was de D7 even helemaal de vorm en inspiratie kwijt. Nu stond de thuiswedstrijd tegen Ter Leede op het programma. Hopelijk was iedereen uitgeslapen naar het Sinterklaas vieren...

Al snel bleek dat we sterker waren dan de tegenstander en we kwamen er een paar keer gevaarlijk uit. Ging het even wat minder dan liet de verdediging zien dat ze ook in vorm waren. Toch hadden we wat hulp nodig om op 1-0 te komen. Ter Leede scoorde een eigen doelpunt.

Het hoogtepunt van de wedstrijd kwam uit een corner: een magnifieke kopbal van verdediger en Man of the Match Lucas Apoll: 2-0. Vervolgens kwamen de gasten echter snel terug naar 2-1.

Topscorer Niels Verplancke zorgde voor opluchting bij de trouwe volgers door de 3-1 voor zijn rekening te nemen. De Sassenheimers hadden waarschijnlijk een donderspeech gehad in de rust want ze kwamen flitsend uit de startblokken en al gauw was het gat weer 1 goal... Daarna ging het spel op en neer en vertreken de minuten langzaam totdat opnieuw Niels uit een flitsende counter netjes de keeper omspeelde en beheerst de 4-2 aantekende.

De scheidsrechter floot voor het einde en we konden er weer 3 punten bijschrijven. 12 punten uit 5 wedstrijden!

Opstelling: Sam, Luuk (aanv), Lucas A, Lucas B, Samuel, Lars K, Thijs (2e aanv), Amine (inv), Kevin, Lars P, Stefan, Niels. Zoals gezegd was Lucas Apoll de Man of the Match.