D9 grijpt naast winst

9 december 2013 9:30

D9 trok te laat fel ten strijde om alsnog de winst te grijpen in een wedstrijd met twee gezichten tegen Voorschoten D11.

D9 grijpt nog bijna winst

De D9 trad zaterdag aan tegen Voorschoten D11. Vorige week was tegen koploper ASC verrassend met 3-2 gewonnen en dus waren de verwachtingen hooggespannen.

Het elftal was praktisch ongewijzigd, alleen ontbraken doelman Kevin (die vervangen werd door Sam) en de geblesseerde Nick (beterschap!!). We startten erg stroef en het wilde nog niet echt lopen en halverwege de eerste helft stonden we dan ook al met 2-0 achter, een keer door een vrije trap en een keer door een splijtende counter van Voorschotense makelij.

Nog voor rust scoorden wij door aanvoerder Lars de 2-1, die echter direct met een nieuwe tegengoal werd beantwoord. Met 1-3 gingen we de limonade opzoeken.

Na de rust was Meerburg sterker en door invaller Nick en rechtsbuiten Stefan werd het toch nog 3-3, op dat moment hing de winst in de lucht. Er volgden nog een bal op de lat en een aantal gemiste kansen maar de bevrijdende 4-3 bleef uit. Een gelijkspel was voor beide teams wel verdiend geweest maar helaas viel de 7e goal van de wedstrijd alsnog. Jammer genoeg aan de verkeerde kant: Voorschoten trok met een 4-3 overwinning huiswaarts na een, door Meerburg fel betwiste, vrije trap in de kruising.

Volgende week trekken we opnieuw ten strijde, in een uitwedstrijd tegen RCL, de nummer laatst.

Opstelling: Sam – Samuel, Lucas Apoll, Lucas Beaufort, Luuk – Thijs, Lars (Amine), Niels – Nick, Daan, Stefan.

Doelpunten: Stefan, Lars en Nick.

Toeschouwers: 15.