D2 onverdiend met lege handen bij Rijnvogels D1

23 november 2013 11:45

Na een spannende wedstrijd, waarbij de D2 hun beste spel van deze competitie liet zien, verlieten veel van de spelers geƫmotioneerd het veld. Er had meer in gezeten dan de 3-2 nederlaag.

De tweede helft speelde zich voor een groot deel op de helft van Rijnvogels af, maar met een laat doelpunt wisten de gastheren de winst alsnog naar zich toe te trekken.Er werd gedurende de hele wedstrijd hard gewerkt. De fysieke duels werden niet geschuwd, waardoor Olivier al in de tweede minuut geblesseerd raakte. Gelukkig kon hij na enige verzorging weer verder. In de 4e minuut volgde een corner van Rijnvogels die netjes door Maarten werd weggekopt. Helaas kwam de bal voor de voeten van een speler van Rijnvogels die de bal hoog de lucht in schoot en met veel geluk achter de keeper in het doel viel. Een vervelende manier om door zo’n geluksgoal al vroeg in de wedstrijd 1-0 achter te komen.

Meerburg liet het er echter niet bij zitten en zette telkens goed druk, waardoor Rijnvogels maar moeilijk hun spel op konden bouwen. Wel bleef er continu het gevaar op counters met de snelle en sterke spits van Rijnvogels. Zo ook in de 14e minuut toen zo’n uitbraak uiteindelijk leidde tot een schot op de lat. Meteen daarna echter een fraaie aanval van Meerburg die door Jesse zeer professioneel met een lobje over de keeper werd afgerond en de stand weer gelijk was.

Het beeld van de wedstrijd blijft eigenlijk het zelfde. Meerburg stoort Rijnvogels in het opbouwen en heeft zeker op het middenveld het beste van het spel. De sporadische uitbraken blijven risicovol en in de 22e minuut leidt dit tot de 2-1 als de spits van Rijnvogels de keeper omspeelt en makkelijk kan binnentikken.

Ook in de tweede helft heeft Meerburg het beste van het spel en heeft Rijnvogels moeite om van hun eigen helft af te komen. In de 18e minuut een corner waarbij de bal uiteindelijk voor de voeten van Maarten komt die de lege hoek van het doel weet te vinden voor de 2-2.

Het blijft enorm spannend en Meerburg dringt aan om nog een winnend doelpunt te forceren. Het ontbreekt echter aan stootkracht om de goede aanvallen om te zetten in grote kansen. Uiteindelijk is het dan toch Rijnvogels die een goal weet te maken in de 28e minuut. Als vervolgens Meerburg weer de aanval zoekt, fluit de scheidsrechter een kleine minuut te vroeg af en is de teleurstelling bij Meerburg enorm groot. Een 3-2 nederlaag na de beste wedstrijd tot dusver.