Meerburg D1 wint ook tweede wedstrijd

12 september 2013 21:15

Na de mooie overwinning van afgelopen zaterdag stond er voor de mannen van Meerburg D1 een nieuwe wedstrijd op het programma, en wel tegen DOCOS D1. Deze wedstrijd werd ingehaald omdat deze aan het eind van de zomervakantie vanwege een spelerstekort geen doorgang kon vinden.

Hoe dan ook waren de mannen vastberaden om ook deze wedstrijd met drie punten af te sluiten.

De wedstrijd startte goed voor Meerburg, direct werd DOCOS onder druk gezet en teruggedrongen op eigen helft. Docos kreeg maar geen vat op het middenveld bestaande uit Yoa, Matthias en Bauke en het lukte goed om door te komen richting de vijandige goal. Toch was het spelbeeld rommelig van Meerburg-kant. Er werd te vaak voor de moeilijke oplossing gekozen terwijl een simpele pass beter zou zijn geweest. Toch kon de verdiende voorsprong niet uitblijven, en dat was een gelijk een schitterende goal. De bal werd na langdurig balbezit vrijgemaakt en kon op goal geschoten worden en deze bal vloog van een meter of 20 onhoudbaar in de kruising boven de verbouwereerde keeper. Met deze 1-0 voorsprong gingen we ook de rust in.

Na de rust kwam er iets meer rust in het spel en ging de bal makkelijk van voet tot voet. De verdediging gevormd door Roy, Tim, Jeroen en Simon gaven geen kans weg en konden zichzelf inschakelen bij aanvallen wat het spel gevarieerder maakte. Er werd beter gespeeld en we kwamen steeds dichter in de buurt van de goal, maar de beslissende pass bleef uit waardoor het niet lukte om het doel onder vuur te nemen. Wel hing er nog een goal in de lucht en na een aantal gemiste kans kwam de bevrijdende 2-0 dan toch. Na een mooie aanval over rechts werd de bal na een simpele passeerbeweging snoeihard in ditmaal de linker kruising gejaagd en was de overwinning in de tas.

Hopelijk kunnen de mannen deze droomstart van de competitie zaterdag een vervolg geven in de volgende (thuis) wedstrijd, om 8.30 tegen Quick Boys D2.

Coen Klinkenberg