Meerburg D2 boekt zwaarbevochten overwinning op Hazerswoudse Boys D1

8 september 2013 18:30

Meerburg D2 behaalt ook in de tweede bekerwedstrijd van het seizoen een overwinning. Na de klinkende 0-3 overwinning op Alphense Boys D4 vergde deze overwinning meer van de veerkracht en inzet van de jongens.

Echter, op het hoofdveld van Meerburg trokken ze uiteindelijk met 3-2 aan het langste eind.

De D2 kwam goed uit de startblokken. Er werd fanatiek gejaagd op de bal en door goed combinatievoetbal stond Hazerswoudse Boys vanaf het begin meteen onder druk. In de zesde minuut krijgt de D2 een corner. De omhaal van Jim wordt door de keeper uit het doel gehaald, maar de rebound van Emil treft doel, zodat er al snel een voorsprong is. In het vervolg van de eerste helft daalt het niveau van de D2 en begint Hazerswoudse Boys de bovenliggende partij te worden. Door onnauwkeurige passing en wilde trappen naar voren heeft de D2 nog maar weinig balbezit en komt het nauwelijks meer onder de druk van de tegenstander uit. In de 22ste minuut leidt dit tot het onvermijdelijke tegendoelpunt. In eerste instantie wordt een schot nog fraai gehouden, maar de rebound vindt plaats voor open doel en zorgt dat de stand weer gelijk is. De D2 blijft het moeilijk hebben, maar redt het zonder verdere kleerscheuren tot de rust: 1-1.

De tweede helft liet min of meer het omgekeerde zien van de eerste helft. Er werd beter gespeeld naarmate de wedstrijd vorderde. In het eerste deel van de tweede helft waren er vaak nog slordigheden te zien. In de vijfde minuut leidt dat tot een nieuwe kans voor Hazerswoudse Boys. Door zwak verdedigen krijgt een van de tegenstanders een open schietkans die hij benut door onhoudbaar voor de keeper in te schieten. Na dit doelpunt lijkt het tij zich te keren. Er wordt beter druk gezet en op het middenveld wordt continu gejaagd op de bal. Er wordt minder balverlies geleden en de D2 is nu weer in staat om de tegenstander onder druk te zetten. Het duurt echter wel tot de 27ste minuut voordat Tom met een bekeken pass Thijs vrij voor de keeper zet. Laatstgenoemde schiet de bal beheerst binnen om opnieuw een gelijke stand op het scorebord te brengen. Kennelijk geeft dit zoveel moed dat er fel op de aanval wordt gespeeld. In de blessuretijd krijgt Meerburg nog een vrije trap vanaf rechts, een meter of 10 buiten het strafschopgebied. Twee nagenoeg volledige teams wachten op de rand van het strafschopgebied op de vrije trap van Tom. Die legt de bal netjes achter de spelers, zodat Koen de bal kan aannemen en inschieten. De bevrijdende 3-2 ligt erin. De laatste paar secondes worden nog wel gespeeld op de helft van Meerburg, maar tot echte doelpogingen komt het niet meer.

Een zwaarbevochten 3-2 overwinning, waarmee de D2 na 2 wedstrijden in de bekercompetitie nog steeds zonder puntverlies is.