Meerburg D1 start met mooie winst

8 september 2013 10:00

Op een vroege maar mooie zaterdagochtend stond voor Meerburg D1 de eerste bekerwedstrijd op het programma, uit tegen RCL D2. Na zowel een ruime overwinning als een ruime nederlaag in oefenwedstrijden in de voorbereiding waren zowel toeschouwers als trainers benieuwd waar deze groep toe in staat is.

De mannen begonnen sterk aan de eerste helft. RCL D2 werd terug gedrongen op eigen helft en Meerburg creeerde legio kansen in de eerste 20 minuten. Het lukte echter niet om de trekker doeltreffend over te halen en bleef het lange tijd bij de welbekende brilstand. Het laatste gedeelte van de eerste helft zakte Meerburg wat terug en liep vooral de trechter in bij het verdedigende RCL. Wel moet gezegd dat RCL beschikt over een uitstekende keeper die keer op keer redding bracht. Echter een minuut voor rust kwam dan toch de verdiende voorsprong, de bal werd slim onderschept bij een opbouw van RCL en oog in oog met de keeper hoog in het doel gejaagd: 0-1. Met deze stand gingen de mannen de rust in.

Na de rust ging Meerburg D1 goed van start en nam direct het heft in handen. Verschil met de eerste helft was dat er nu prima ruimte voor elkaar gemaakt werd door het veld breed te houden. Dit kwam het combinatiespel ten goede en resulteerde dan ook wederom in veel kansen. Gedragen door het gevoel van de voorsprong lukte het nu wel de kansen te verzilveren en al snel liep de score op. Binnen een kwartier scoorden de mannen 4 keer na prima aanvallen en brachten de stand op een confortabele 5-0. Bij een van de spaarzame uitbraken van RCL werd het 5-1, maar een minuut later zorgde Meerburg voor het slotakkoord en bepaalde de eindstand op 6-1.

Al met al een prima start van de bekercompetitie. Bij vlagen uitstekend gespeeld en met veel vertrouwen richting de volgende wedstrijd, aanstaande donderdag thuis tegen DOCOS D1 om 18.30.