Meerburg D3 wint laatste competitiewedstrijd tegen Kickers ’69 D1

24 mei 2013 19:45

Vanavond (23 mei) mocht het team zonder 4 vaste spelers (Yassine geblesseerd, Thomas, Storm en Ruben op schoolkamp) en zonder onze trainer/coach Huig (vakantie), maar wel met Jip als gastspeler, optreden tegen Kickers ’69 te Leimuiden.

Kickers ’69 is een ploeg die een paar goed voetballende spelers heeft èn een beer van een laatste man.

Onze opstelling was op een aantal posities verrassend, met Rick in de goal, maar toch zeker ook gebaseerd op de opstelling zoals wij die gewend waren bij Huig. De eerste helft begon goed. Er werd veel druk uitgeoefend en dat resulteerde na 15 minuten in een kans voor Jip die fraai inschoot: 0-1! We bleven goed doorgaan. 8 minuten later een prachtig hard schot van aanvoerder Sem: 0-2! Een verslapping vanaf het middenveld zorgde voor een voor Rick onhoudbare tegentreffer: 1-2. Rust.

De mannen toegesproken vooral zo door te gaan! Iedereen werkte als een paard en hielp elkaar waar nodig. Achterin toch twee wijzigingen doorgevoerd: Stefan had wat last en van rechtshalf naar rechts voor gezet. Timur van rechtsvoor naar rechts achter. Steven van rechts achter naar rechts half. Jawel: drie vliegen in 1 klap! Timur wat meer balcontact en nog veel lucht over en Stefan en “stofzuiger” Steven wat meer op door hun gewenste posities. Tom en Maarten deden het prima en bleven op hun positie achterin en Gianni iets meer mee naar voren door te wisselen met de links half positie van Mees.

Moet kunnen, zo’n laatste competitiepot!

De wijzigingen in de tweede helft pakten goed uit: de opgevoerde druk van Kickers ’69 werd goed opgevangen doordat het fysieke van onze laatste linie wat extra impulsen kreeg door de balvastheid van Mees en Timur, bijgestaan door het goed terugkomen van de middenvelders Steven, Sem en Gianni.

Een corner van Meerburg resulteert een kwartier voor tijd in een korte uithaal van Stefan die op de juiste plek staat: 1 -3!

Het moet gezegd, heel vaak dit seizoen hebben we één helft gewonnen, wat uiteindelijk niet voldoende bleek om de 3 punten mee te nemen. Nu dan eindelijk viel alles op zijn plaats.

Wederom een corner van Meerburg die 5 minuten voor tijd door Thijs hard en zuiver werd ingeschoten: 1-4!

Nog een fraaie actie van Gianni vanaf de middenlijn die nog net werd gestopt door de keeper.

En het fluitsignaal voor het einde van de wedstrijd.

De mannen hebben deze laatste competitiewedstrijd van het seizoen keihard voor en met elkaar geknokt. En met een fantastisch resultaat: De foto na afloop zegt genoeg!

Tot slot nog een compliment aan Rick: een aanvallende veldspeler die op goal gaat staan en doet alsof het de gewoonste zaak van de wereld is dat ie daar staat. Fantastisch gekeept!

Harrie