Migratie website gereed

26 juli 2022 21:45

Marcel van Dalen

Tijdens de zomervakantie zijn we druk bezig geweest om voor het nieuwe seizoen de website omgeving volledig in een nieuw jasje te steken. De website is toegankelijker, je hoeft minder te zoeken, is schaalbaar en mooier en duidelijker op mobiele devices. Op dit moment is het grootste deel afgerond.

De migratie is gereed, we zitten nu in de nazorgfase waarbij we functioneel gaan testen wat werkt en niet werkt en waar vreemde zaken gebeuren die niet kloppen en hersteld moeten worden. We doen nu alvast een korte introductie van de nieuwe omgeving die voor jullie handig is om te weten.
pagina_HFD.jpg

Linksboven (3 streepjes) tref je een overzichtelijk menu aan om alle pagina's te vinden die voor jullie beschikbaar zijn. Het logo kun je gebruiken om terug naar de hoofdpagina te gaan mocht je de weg zijn kwijtgeraakt. Rechtsboven zie je een icoon met een non-binaire uitstraling. Als je daarop klikt kun je jezelf registreren of inloggen. Als je bent ingelogd op de site kun je meer informatie lezen dan het publiek die onze website bezoekt. In het kader van de privacywetgeving hebben wij delen beveiligd die geen nieuwswaarde hebben voor het grote publiek maar wel voor onze leden en relaties van onze leden.

Dan tref je 5 opvallende blokken aan met een plaatje en titel. Dat zijn de laatste nieuwsitems die op de site zijn geplaatst. Daaronder tref je het woord nieuwsoverzicht. Klik je daarop dan tref je alle nieuwsitems aan die ooit geproduceerd zijn (recent of in het verleden). Daaronder tref je 6 sneltoetsen zoals lid worden, wie is wie en trainingsschema. Klik je daarop kom je meteen op die pagina. Wel zo gemakkelijk.

pagina_HFD_2.jpg
Als je goed kijkt zie je dat als je naar beneden gaat scrollen dat de menubalk boven gewoon meegaat. Zo kun je snel naar menu of inloggen als jij bijvoorbeeld je vrijwilligersfunctie of taak wil gaan invullen in de vrijwilligersmodule voor dat weekend. Het volgende wat je ziet zijn de aankomende wedstrijden van zowel Meerburg 1 als Meerburg VR1 en je kunt ook de voorbeschouwing zien. Bijvoorbeeld de opstellingen van beide elftallen (tenminste als ze die informatie hebben gedeeld).
Daaronder tref je de nieuwsberichten aan van deze beide elftallen om ze op de voet te kunnen volgen. Dit staat los van de algemene nieuwsitems zoals hierboven vermeld. Aan de rechterkant van de pagina tref je een aantal blokken aan waaronder de sponsoren, pupil van de week, verjaardagen, agenda, vacatures en de meest actuele foto's. Je kunt aan deze rechterzijde van de websitepagina zelf je informatie balken customizen met de informatie die jij wilt zien. Klik simpelweg op infobalk wijzigen en kies jouw informatiebalk die je wilt toevoegen.

Verder scrollen naar beneden tref je de actuele stand van Meerburg 1 en Meerburg VR1 aan, onze sponsoren, onze clubwinkel en de sociale media-uitingen. Ook zal er met regelmaat een slimme tip gegeven gaan worden welke functionaliteiten deze nieuwe website nog meer te bieden heeft. Altijd handig om te weten. Onderaan de website staan de meest nuttige linkjes die je kunt aanklikken om snel naar een pagina te gaan. Zoals inloggen CMS of inloggen in je e-mail. Klik daar gerust op. Ook voor bezoekers van onze website zijn dat handige links.

En dan als laatste twee opmerkingen, alle pagina's waar je op klikt hebben een paginabanner. Een over de volledige breedte van de site. Die foto's zorgen o.a. voor het verenigingsgevoel. Hele herkenbare foto's van evenementen, activiteiten, toernooien, wedstrijden, bijzondere mensen om ons Meerburg gevoel nog meer te prikkelen. En alles functionaliteiten en meer tref je ook in onze (vernieuwde) Meerburg app. Zo blijf je ook via je mobiele telefoon op de hoogte van wat er zich binnen jouw vereniging afspeelt. En je kunt snel bijvoorbeeld je bardienst ruilen of jezelf indelen als scheidsrechter op een van de wedstrijden. Of je legt digitaal je commissiedienst even vast. Maar ook de ouders kunnen zich digitaal inschrijven op een team gebonden bardienst die in de planning staan vermeld.

Screenshot_20220826-105713.jpg    Screenshot_20220726-220847.jpg         Screenshot_20220826-105624.jpg

Bron: Webmaster