Seizoensvoorbereiding C-selectie kent stijgende lijn

21 augustus 2010 20:00

Op dinsdag 3 augustus begon een kleine groep van de C-selectie van Meerburg aan het nieuwe seizoen. Diverse spelers waren nog met vakantie, terwijl er ook al jongens tussen liepen die nog met vakantie moesten gaan. Toch is er iedere training goed getraind en hard getraind met het oog op de eerste competitiewedstrijd in september.

De eerste week konden de jongens flink aan de bak met de vele conditievormen met bal. Het leverde mooie plaatjes op van jongens die na de training helemaal stuk zaten, zoals trainers dat graag zien. Je kan er dan van op aan dat jongens hun best hebben gedaan tijdens de training

De eerste wedstrijd zou anderhalve week na de eerste training plaatsvinden tegen het hoger voetballende RKAVV C1. Het is een wedstrijd waar de spelers niet al te lang meer stil bij willen staan. Een beter RKAVV overklaste Meerburg op alle fronten. Toch mocht de uitslag van 0-9 worden bestempeld als geflatteerd. De harde les zou hopelijk in een later stadium nog zijn vruchten afwerpen.

De dinsdag erop moest namelijk geoefend worden tegen wederom een hoger voetballende ploeg, FC Lisse C1. De strijd was gelijk opgaand al waren de betere kansen de eerste helft met name voor FC Lisse C1. Deze ploeg wist bij rust een 0-3 voorsprong te forceren. De tweede helft werd gewonnen door Meerburg, de eindstand was 1-3 voor FC Lisse.

Afgelopen zaterdag kwam bvv Barendrecht met de C2 op bezoek bij Meerburg. Voor de toeschouwer werd de wedstrijd een heerlijk schouwspel tussen twee zeer goed voetballende ploegen. Aanvallen over en weer. Dit keer had Meerburg de wat betere kansen en wist het met 3-2 te winnen.

Er is voor de C-selectie nog veel werk aan de winkel maar er zijn nog heel wat wedstrijden en trainingen eer de competitie zal beginnen. De speelwijze krijgt wat meer vaste vormen en de organisatie gaat per wedstrijd beter staan. Die stijgende lijn zal zich de komende weken hopelijk doorzetten.