Nieuwe C-selectie boekt aansprekende resultaten

29 mei 2010 17:30

De competities zijn afgelopen en de laatste toernooitjes worden gespeeld. Normaal gesproken lijkt het de rustigste periode van een voetbalseizoen. Niets is minder waar, het is ook de periode waarin de selecties voor aankomend voetbalseizoen vorm moeten krijgen.

Voor de C-junioren die volgend seizoen in de selectie willen voetballen is het daarom nog keihard werken en bovenal goed voetballen.

Naast het feit dat er driemaal per week wordt getraind worden ook diverse oefenwedstrijden gespeeld. Uiteindelijk zijn de wedstrijden natuurlijk voor een voetballer wel de leukste activiteiten! De selectiespelers mogen zich ook in hun handen wrijven over de tegenstanders die ze treffen.

Woensdagavond 26 mei werd bijvoorbeeld geoefend tegen GDA Nieuwe C. De C1 van GDA heeft zich voor volgend seizoen ten doel gesteld om bovenin de hoofdklasse mee te voetballen. De toeschouwers kregen een leuk schouwspel voorgeschoteld waarbij de ploegen over en weer goed voetbalden. Ondanks dat Meerburg een 2-0 voorsprong had genomen bleek GDA over veel veerkracht te beschikken en was de eindstand 2-2.

Zaterdag 29 mei werd er geoefend tegen Barendrecht nieuwe C. Wederom een tegenstander welke komend seizoen flink hoger zal gaan voetballen, namelijk in de derde divisie. Opnieuw mochten bezoekers van het oefenduel niet klagen over de wedstrijd die werd gespeeld. Voor rust oogde Barendrecht nog flets en kon Meerburg daardoor brutaal de 1-0 voorsprong nemen. Onverdiend was het zeker niet, Meerburg had immers de betere kansen. In de tweede helft was het overduidelijk Barendrecht dat het betere van het spel had. De 1-1 was daardoor meer dan verdiend. Enkele andere toch wel doelpuntrijke kansen bleken echter aan de roodwitten niet besteed. Ditmaal toonde Meerburg veerkracht door vlak voor tijd het winnende doelpunt op een wel hele fraaie wijze binnen te werken, 2-1 winst!

De komende periode zullen nog enkele leuke oefenpartners het opnemen tegen de C-selectie van Meerburg. Op dinsdag zal de ploeg van trainers Mat van Dam en Daniel Sorensen het opnemen tegen Alphia C1 terwijl een dag later de ploeg van trainers Joan Meijer en Remco Roman het zal opnemen tegen eersteklasser ESTO C1.

Remco Roman