Meerburg C1 walst over hoofdklasser heen

12 juni 2010 16:45

In de oefencampagne voor de C-juniorenselectie voor het seizoen 2010-2011 stonden enkele leuke duels op het programma. Afgelopen zaterdag trof de C1 tegen de Haagse hoofdklasser HSV Escamp C1 opnieuw een op papier interessante tegenstander. Dit beeld werd na het laatste fluitsignaal toch enigszinds naar beneden bijgesteld.

Meerburg C1 stond al een geruime tijd op het veld de warming-up uit te voeren voordat de Haagse tegenstander het veld op kwam lopen. Desalniettemin was het begin van Meerburg goed en hoopgevend. Zeer geconcenteerd wist de C1 de tegenstander al vroeg onder druk te zetten en leverde dit kansen voor Meerburg op. Escamp wist nimmer van de eigen helft af te komen.

De grootste weerstand die Meerburg in de beginfase ondervond was het feit dat het moeilijk tot scoren kwam. Na de wat moeizame beginfase wat betreft de afwerking zorgde Max van Steen met een heuse hattrick voor een welverdiende 3-0 ruststand. In de rust kon enigszinds rustig worden bijgepraat over wat er de tweede helft verbeterd kon worden want de ruime voorsprong nam wat druk bij de groep weg.

In de tweede helft startte Meerburg voortvarend en leverde dit in de tweede helft eenrichtingsverkeer op richting het doel van Escamp. De spelers van Escamp kregen alle hoeken van het veld te zien en hadden weinig tot niets in te brengen. Slechts een enkele keer moest de foutloos keepende Jason redding brengen. Meerburg deed wat het moest doen en scoorde in de tweede helft maar liefst vijf (!) keer waardoor de eindstand werd bepaald op 8-0, doelpunten gescoord door Daan, Mahdie en Max. Per toeval is de treffer van Mahdie gefilmd, deze kunt u hier bekijken.

Keepte een foutloze wedstrijd

Volgende week wordt met een laatste oefenwedstrijd voor de zomerstop tegen de C-selectie van DWO de voorbereiding op het nieuwe voetbalseizoen afgesloten, er wordt daarna pas verder getraind en gevoetbald vanaf begin augustus. Het zal eenieder benieuwen of de groep het nog eenmaal kan opbrengen om te vlammen.

Remco Roman