B3 kampioen na bloedstollende competitie

25 mei 2015 21:30

Kampioen worden tijdens de laatste competitiewedstrijd. Het team van Meerburg B3 wist de spanning er goed in te houden. Nadat steeds meer ploegen in de race om de eerste plek afhaakten, wachtten de vrienden van de B3 uiteindelijk tot de allerlaatste ronde alvorens de champagneflessen konden worden opengetrokken.

Maar na de winst op Bernardus – noodzakelijk vanwege verlies in de wedstrijd tegen grote concurrent DOSR in de laatste minuut…- kon ‘de schaal’ toch echt worden uitgereikt aan keeper en aanvoerder Sven Brandenburg.

Een boeiend verloop kende de competitie zeker. Op doelsaldo werd het winterkampioenschap binnengehaald, maar op een goede afloop werden echter nog geen weddenschappen afgesloten. DOSR bleef immers de bekende hete adem in de nek. En Meerburg B3? Bij (letterlijk) tegenwind gingen de koppies vaak hangen. Aan de hand van het gevierde trainersduo Peter Koevoet & Rob van de Wijngaert werd evenwel het juiste recept gevonden om het voetbaljaar alsnog goed af te sluiten: strijdlust in combinatie met vloeiend aanvalsspel. De rest is geschiedenis.

Leuk detail: Sven Brandenburg werd tijdens zijn allerlaatste wedstrijd voor Meerburg voor het eerst kampioen in tien jaar. Stoppen op je hoogtepunt, heet dat.