B6 maakt titelaspiraties waar!

21 maart 2015 20:00

Op weg vanuit Noordwijk, alwaar de F1 vanmorgen speelde moest er nog een lastige klus geklaard worden in Hazerswoude.

Ik was al rijkelijk laat en spoorde mijn 800cc pieremegoggel nog eens extra aan.

Soms voel je dat je 1 bent met je machine, echter bij de bocht na de afslag vanaf de N11 ging het hopeloos fout.

Je voelde de  bandjes spinnen en voor dat ik het wist kwam ik op het grasveldje naast de weg terecht.

Hevig corrigerend kreeg ik de pieremegoggel wel weer op de weg alleen het spinnen bleef nog even doorgaan zodat ik met de neus van de auto op de wegafrastering botste.

Mijn hemel! Zal we een aardige schade zijn, dacht ik bij mezelf, ik zocht een stukje in de berm om te kijken.

Helemaal niets te zien! Was zeker rubber waar ik tegenaan kwam dacht ik bij mezelf.

Terwijl ik nog eens goed keek kwamen de auto’s van de B6 voorbij, je zag ze kijken, wat doet de trainer daar? en ja het zal er wel vreemd uitgezien hebben.

Met knikkende knieen maar weer in de auto gestapt en blij vooral dat dit goed afgelopen was.

Eenmaal met de B6 in de Hazerswoudse kleedkamers aangekomen bleek dat we die deelden met een team van ukkies van DSO.

Wat een contrast!

Er was een spelertje van DSO met een mooie hanekam met aan beide zijden het haar opgeschoren.

Ik zei tegen hem; wat een gaaf kapsel heb jij! Wil je mijn kapsel ook zien?

Hij knikte, en langzaam deed ik mijn vertrouwde muts af, waarop dat kereltje zei ; Lelijk!

Mooi dat die kereltjes op die leeftijd nog eerlijk zijn en zeggen wat ze denken!

Op naar het veld, nou ja veld, er stonden wat plaggen gras op, met heel veel zand.

Hopend dat de B6 het goede spel van vorige week tegen SJZ  voort konden zetten.

Nu, het niveau was vond ik in vergelijking met vorige week beneden peil, zou dat door het vroege tijdstip komen?

Hoge ballen, niet eerder bij de bal dan de tegenstander, en onvoldoende goede passing zorgde voor een brilstand in de rust.

De tweede helft moet veel beter had ik aangegeven in de rust, laat de bal het werk doen, zoek de diepte, en win je duels.

Gelukkig ging deze tweede helft ook veel beter, na een penalty, Jan Edens  werd neergehaald in de 16 kwamen we op voorsprong  door een doelpunt van Jesse van der Hoek.

De 0-2 werd gescoord door een altijd hardwerkende David Nederstigt, helaas kwam Hazerswoudse Boys terug naar 1-2.

Op dat moment kreeg de B6 het even moeilijk, we kregen de bal voetballend niet goed weg, maar gelukkig door een uitval van onze kant kon Jesse B de verlossende goal scoren.

Het verschil is gemaakt met de teams die onder ons staan, maar scherpte moet blijven om de laatste 5 wedstrijden ook goed af te sluiten.

Van onderschatting kan en mag geen sprake zijn, maar stilletjes aan hoop ik toch dat we binnenkort kunnen gaan kijken voor een kampioenskar, een gierwagen is ook prima, als het maar rijd.

Als dat allemaal niet lukt kunnen we ook de pieremegoggel gebruiken maar of daar 15 van die opgeschoten knapen in passen?

Blijf ons (de B6) volgen!

Andre B.