Overwinning Meerburg B2 in knockout fase beker

30 november 2014 9:30

Ook voor de B2 zit de poule fase van het bekertoernooi er inmiddels op. Zaterdag moest voor de eerste ronde in de knockout fase worden aangetreden in Leidschendam tegen RKAVV.

Een fel startend RKAVV B2 leek snel duidelijk te willen maken dat alleen zij aanspraak maakten op de volgende ronde in het bekertoernooi. Dat beeld veranderde echter snel na een uitbraak van Meerburg waarin Lorenzo op aangeven van Pim de 0-1 beheerst langs de keeper schoof. Het leek wel alsof de zaterdagmiddag daarmee voor de Leidschendammers klaar was terwijl Meerburg met verzorgd positiespel gemakkelijk en terecht uitliep naar 0-3 via Pim en wederom Lorenzo.
De thee deed Meerburg echter weinig goed. Ook de mannen van coach Lens hadden in de tweede helft het idee dat er wel weer voldoende gevoetbald was voor één dag en er ontspon zich een rommelig duel waarin de verrassing vooral lag in de vraag wie bereid was de bal wanneer aan welke tegenstander te geven. En het was zo'n wedstrijd waarin de tegenstander niet de 1-3 moest scoren want dan kon het nog wel 's gaan spoken.
RKAVV was een aantal maal dicht bij de 1-3 en Meerburg mocht zich gelukkig prijzen met een betrouwbare keeper. Maar de 1-3 viel toch. En het ging spoken. Coach Lens had een uitgekiend systeem van wissels nodig, zoals dat hoort in een échte bekerwedstrijd, om de tegenstander uit het ritme te brengen. RKAVV wist nog éénmaal te scoren maar de resterende 'billenknijp' minuten waren te kort voor RKAVV om het gevreesde penalty-scenario te bereiken. Uitslag 2-3. Ronde verder!!

Voor de foto's, klik hier

Erik