Meerburg C2 sluit seizoen winnend af

15 mei 2010 22:15

Op 26 september 2009 trapte meerburg C2 thuis tegen Kagia C1 af voor de start van de nieuwe competitie. Acht maanden later zijn er enkele mutaties in het team doorgevoerd en zijn we een klasse gezakt. Er valt over de afgelopen acht maanden heel veel te vertellen, met name positieve zaken want het is een mooi en leuk seizoen geweest. Toch beperken we ons tot de wedstrijd tegen ASC C3, de ploeg waartegen Meerburg C2 het moest opnemen op de slotdag van de competitie.

Meerburg startte stroef aan de wedstrijd. Vele redenen waren hiervoor te bedenken maar toch had de ploeg vooraf afgesproken te strijden voor de overwinning. De laatste wedstrijd van het seizoen op je eigen complex moet immers winnend worden afgesloten. Zonder dat beide ploegen gevaarlijk konden worden kabbelde de wedstrijd voort. Meerburg oogde heel slordig en soms ook nonchalant in de passing. Veelal werd ook de lange bal gespeeld.

ASC werd in de eerste slechts 1 keer gevaarlijk maar de voorzet die bij de spits van ASC belandde werd daarentegen wel heel beheerst binnengeschoten waardoor Meerburg bij rust tegen een 0-1 achterstand aankeek. Met name ondergetekende en de toegestroomde Meerburgfans (lees ouders) konden dit niet waarderen. Hierbij moet gezegd, het ging om de manier waarop.

Floris in strijd om de bal

Na een tactische omzetting in de rust waarbij afgesproken werd één op één over het hele veld te gaan spelen leverde dit in de beginfase veel meer rust in het spel van Meerburg en kon met goed samenspel de aanval worden gezocht. Aron werd rand strafschopgebied ingespeeld maar werd ten val gebracht door een verdediger van ASC. De vrije trap werd vervolgens door Marc beheerst in de linkerbenedenhoek binnengeschoten. Niet veel laten zorgde Aron met een rake kopbal uit een goed getrapte vrije trap van Koen voor de verdiende voorsprong, 2-1

Julian en Jim

Er volgde een mindere fase van de wedstrijd waarin ASC wat meer druk vooruit begon te geven zonder gevaarlijk te worden. Meerburg bleef scherp in de omschakeling waardoor een grotere voorsprong werd bewerkstelligd. Een vlotte combinatie via Aron en Marc bracht Jonas in scoringspositie en met een droge knal bracht Jonas de marge op twee, 3-1. De winst werd veilig gespeeld nadat wederom Aron scoorde uit de voorzet van de prima voetballende Marthe. Met een 4-1 voorsprong nam Meerburg genoegen, maar alleen Meerburg. ASC zette aan en wist via een schitterende vrije trap en een fout aan Meerburgzijde terug te komen tot 4-3, tevens de eindstand.

Remco Roman