Hard werken levert C2 de punten op

1 mei 2010 21:45

Zo tegen het einde van de competitie moeten er regelmatig competitiewedstrijden doordeweeks worden gespeeld om de afgelaste wedstrijden in te halen. Voor Meerburg C2 stond op woensdagavond de uitwedstrijd tegen Katwijk C3 op het programma. Katwijk C3 draait in de top van de competitie mee.

Eenmaal het veld opgelopen trof Meerburg een elftal met boomlange spelers, iets waarvoor ze in de wedstrijdbespreking al waren gewaarschuwd. Het was dan ook niet vreemd dat de groep de opdracht meekreeg om vooral combinatiespel op de mat neer te leggen in plaats van de duels op te zoeken.

Op de grasmat verliep het combinatiespel niet geheel foutloos, door de vele polletjes en het lange gras kwamen passes niet goed aan of kon de bal niet goed onder controle worden gebracht. Toch kwam de verdiende 0-1 nog voor de rust op het scorebord via een prima aanval, Jim rondde beheerst af.

Het moet gezegd, keeper Bas vervulde de gehele wedstrijd een heldenrol door Meerburg knap op de nul te houden. Bas had hier veel reddingen voor nodig en kansen die al geteld hadden kunnen worden wist Bas knap te pareren. Doordat Meerburg de nul hield bleef Katwijk naarstig op zoek naar de gelijkmaker. Daarbij werd zoveel ruimte weggegeven dat Jim wederom uit een goede aanval met een heerlijk schot in het kruis de 0-2 binnenschoot.

Meerburg C2 blijft werken aan een mooi slot van het seizoen al moeten er nog wel enkele belangrijke wedstrijden gewonnen worden. Katwijk C3 zal nog op bezoek komen terwijl ook ASC C3 op de laatste speeldag op bezoek komt op ons thuiscomplex. Zaterdag zullen we allereerst de uitwedstrijd tegen DoCoS C4 in winst moeten proberen om te zetten.

Remco Roman.