PUPILLENSCHEIDSRECHTER

4 november 2020 22:00

Je bent 12 jaar of ouder en het leiden van pupillenwedstrijden lijkt je gaaf. Maar waar kun je leren een prima pupillenscheidsrechter te worden? Natuurlijk bij je vereniging zelf, via de scheidsrechter coördinator Henk Rozendaal en als het echt bevalt misschien wel bij de KNVB! Wij hebben namelijk ervaring met het opleiden van pupillenscheidsrechters en de KNVB nog veel meer. Die leiden er per jaar duizenden op. Volg je bij ons de opleiding pupillen-scheidsrechter, dan sta je binnenkort als een heuse scheidsrechter pupillen wedstrijden te fluiten op het veld.

Tijdens de korte cursus leer je de spelregels 7 tegen 7. Het leiden van wedstrijden 4 tegen 4 en 7 tegen 7 oefen je in de praktijk. Na de opleiding ben je scheidsrechter bij de E- en F-pupillen.

Als scheidsrechter kun je jezelf op persoonlijk vlak sterk ontwikkelen. Je leert onder meer snel beslissingen te nemen en vervolgens deze beslissing ook uit te leggen en (non-)verbaal communiceren. Zaken die voor een scheidsrechter van belang zijn, maar ook naast het veld goed van pas komen. Vind jij het leuk om ervoor te zorgen dat kinderen  op een sportieve en plezierige wijze met elkaar de strijd aangaan? Neem dan contact op met de scheidsrechterscoördinator Henk Rozendaal. Kijk hieronder voor handige links om je te ondersteunen en je kennis op te frissen.

Fluiten_O11_en_O12_wedstrijden_door_A_en_B_spelers.docx

infographic-8-tegen-8.pdf