Scheidsrechtersclinic voor Meiden MO-19 en MO-17

10 maart 2019 17:00

Ronald Marseille

Op de velden zie je meestal volwassen scheidsrechters, maar zou het niet mooi zijn als nog vaker de junioren van onze club een rol krijgen als scheidsrechter. Dat is leerzaam voor jou als junior, maar ook leuk voor de pupillen (de jeugd onder 12 en 11 jaar) die je dan mag fluiten.

Als scheidsrechter kun je zelf meemaken hoe het voelt om een wedstrijd te leiden en bovendien verbeter je zo je kennis van de spelregels. Daar profiteer je weer van in de wedstrijden die je zelf speelt.

De laatste tijd zijn het vooral de jongens van de JO-17 die op deze manier de wedstrijden fluiten. Daarom organiseren we nu een clinic voor de meiden. Na zo’n clinic ben je goed voorbereid op je rol als scheidsrechter.

Bibiana Steinhaus fluit in de Bundesliga

Aan de hand van video’s met spelsituaties geven we praktische tips en gaan we in op vragen als: ‘Is het hands?’ en ‘Wanneer moet je de voordeelregel toepassen?’. Na het theoretische deel gaan we op veld 4 echt oefenen in de 7-tegen-7-wedstrijdvorm. Als je daar gaat fluiten, word je ook begeleid zodat je er niet alleen voor staat.

De clinic vindt plaats op woensdagavond 13 maart om 20:00 uur op de normale trainingstijd van de meiden. Onze eigen verenigingsscheidsrechters Menno Bruning en Ronald Marseille verzorgen de clinic.