Meerburg JO10-1 verslaat Quick Boys

15 januari 2020 22:45

Remco de Kler

In een hoogstaand en vermakelijk duel bleef Meerburg JO10-1 vandaag aan de goede kant van de score.

Voor Meerburg JO10-1 was het alweer het derde oefenpotje 8 tegen 8 en het begint eigenlijk steeds leuker te worden. Vandaag moesten we het op Sportpark Nieuw Zuid opnemen tegen Quick Boys JO10-1. De windkracht 7 van de afgelopen dagen was gelukkig geluwd en ook de regen was verdwenen dus de omstandigheden waren prima. Het team van Quick Boys JO10-1 bestaat uit louter JO9-spelers en heeft zich net als Meerburg knap opgewerkt naar de JO10 Hoofdklasse. Leuke bijkomstigheid is dat we ook daar bij elkaar ingedeeld zijn.

De wedstrijd stond om 17:30 gepland en het lukte ternauwernood om op tijd te komen. Dat Katwijk ‘s zomers een populaire badplaats is wisten we natuurlijk wel maar dat er in de winter ook file staat richting de kust hadden we niet helemaal ingecalculeerd. Een korte warming-up dan maar en dan gauw starten met de wedstrijd.

Het begin van de wedstrijd begon in ieder geval veelbelovend. Beide teams hadden er zichtbaar zin in en speelden in een enorm hoog tempo. Het spel golfde op en neer en hoewel dit nog niet tot grote kansen leidde droeg dit wel bij aan de amusementswaarde. Gaandeweg het eerste kwart kreeg Meerburg wat meer (fysiek) overwicht en kwam door een mooie aanval op een 0-1 voorsprong. Semmy stuurde met een fraaie pass Luuk de ruimte in, die snelde langs zijn tegenstander en schoot beheerst binnen in de korte hoek.

De thuisclub liet dit natuurlijk niet zomaar gebeuren en ging direct op jacht naar de gelijkmaker. Deze kwam er bijna maar hun dadendrang moesten ze direct bekopen met de 0-2 achterstand, een diepe bal van Meerburg keeper Guus werd door Semmy feilloos afgerond.

Meerburg was beter in deze fase en had door kansen voor onder andere Bo en Danyel zeker meer afstand kunnen nemen maar de volgende treffer bleef uit, mede dankzij goed keeperswerk van de Quick Boys keeper. Bijna had Luuk nog wel succes maar zijn schot met links spatte uiteen op de paal.

Na de eerste time-out werd de wedstrijd wat evenwichtiger en bleek eens te meer dat beide teams behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn. Quick Boys gaf wat minder ruimte weg en ook de Meerburg verdediging stond als een huis. Grote kansen bleven dus uit en zo konden de jongens gaan rusten met de eerder opgebouwde 0-2 voorsprong.

Het derde kwart beginnen de jongens over het algemeen wat slapjes maar vandaag was daar absoluut geen sprake van. Invaller Daniël draaide direct na het fluitsignaal alweer mooi weg bij zijn tegenstander, bediende Guus op maat maar die zag zijn geplaatste schot bovenop de lat belanden. Nog geen 0-3 dus maar het bleek uitstel van executie. Bij de volgende aanval was het alsnog raak. Tjebbe maakte goed gebruik van de ruimte en schoot de bal buiten bereik van de keeper richting verre hoek. De bal was er waarschijnlijk sowieso wel in gegaan maar Daniël was zo attent om voor de zekerheid het laatste tikje te geven bij de tweede paal en zo bekroonde hij zijn goede invalbeurt met een doelpunt, 0-3.

Het jeugdige, goed voetballende Quick Boys bleef op jacht gaan naar hun eerste treffer en had deze ook zeker verdiend maar ze hadden vandaag het vizier net niet op scherp staan. Veel schoten voorlangs en anders was er altijd nog keeper Bo om hun schoten onschadelijk te maken.

In de tegenaanval hadden wij ook een paar keer meer kunnen scoren. Invaller Issa, die zich net als Daniël moeiteloos staande hield vandaag, slalomde enkele keren prachtig door de Katwijkse verdediging maar ook hij had wat pech in de afronding.

Uiteindelijk kwamen de goals voor Meerburg er toch nog en wie anders dan goaltjesdief Guus was daar verantwoordelijk voor. Eerst een fraaie schuiver, na weer een assist van Semmy en in de slotfase werkte hij de corner van Pepijn eenvoudig binnen voor de 0-5.

Bewonderenswaardig was het dat Quick Boys nog steeds niet de handdoek in de ring gooide en bleef knokken voor de eretreffer. Uiteindelijk werd deze sportieve ploeg daar ook mee beloond door een man-meer situatie vakkundig uit te spelen voor de 1-5 eindstand.

Wederom een leuk potje vandaag tussen twee goed voetballende teams, dat belooft wat voor het onderlinge treffen over anderhalve week. Dan weer in de 6 tegen 6 competitie, ook dat zal wel weer even wennen zijn.