Meerburg JO1-10

9 januari 2020 22:15

Meerburg JO10–1

Eerste kennismaking met 8 tegen 8 smaakt naar meer voor Meerburg JO10-1.

Een nieuw jaar en hoe kun je die beter beginnen dan met een oefenwedstrijd tegen onze vrienden van RCL. Voor beide teams was het de allereerste kennismaking met 8 tegen 8 dus het was even afwachten hoe deze broedertwist zich zou ontvouwen. Onze toppers hadden er zoals gebruikelijk weer zin in en dat was te merken aan het spel.

Vanaf de eerste minuut was Meerburg de bovenliggende partij en dat resulteerde al snel in de eerste kansen. De eerste goal was ook direct een juweeltje en kwam op naam van één van onze invallers uit de JO10-2. Floris had de eer om de score te openen door de bal heerlijk buitenkantje rechts in het doel te volleren. De assist kwam van Guus en deze 0-1 betekende tevens het startsein van een periode van ongekende aanvalslust van Meerburg. Bo verdubbelde al snel de marge naar twee, na een werkelijk sublieme steekpass van Tjebbe. Naar eigen zeggen was het trouwens een voorzet van Bo maar die paste wel precies in de verre hoek, net buiten het bereik van de keeper van RCL. Ook de 0-3 liet niet lang op zich wachten, nu kwam de voorzet van Bo, Guus kwam goed voor zijn man en tikte de bal bij de eerste paal knap binnen.

Meerburg was in alle opzichten de betere ploeg maar liet na deze treffer even de teugels vieren waardoor RCL zich ook kon laten zien. Dat resulteerde in wat kansjes die gelukkig gemakkelijk tenietgedaan werden door keeper Pepijn of door de verdedigers Luuk en Tjebbe. En als de goal daar dan niet valt, tja dan kun je erop wachten dat er aan de andere kant wél weer gescoord wordt. Een vlijmscherpe Meerburg counter resulteerde in een panklare voorzet van Semmy die door onze andere invaller Luca bij de tweede paal op waarde geschat werd. 0-4 alweer, een ongekende luxe voor de toppers van JO10-1.

De jongens bleven goed voetballen en onder leiding van spelverdeler Danyel werd de ene na de andere mooie combinatie op de mat gelegd. Het publiek genoot met volle teugen van zoveel schoonheid en kon ook bij de volgende aanval weer juichen. Luca had goed onthouden van wie de assist kwam bij zijn goal en was nu zelf de aangever op Semmy die met een mooi wippertje de keeper verschalkte. De Meerburg trein denderde voort en ook de 0-6 kwam op naam van Semmy die na een mispeer van de overigens uitstekende RCL keeper de bal ongenadig hard tegen de touwen joeg. Bijna rust en dus nog even tijd voor een laatste slotoffensief, nu stuurde Luuk Guus de diepte in en die benutte dit buitenkansje natuurlijk feilloos, 0-7 maar liefst!

De tweede helft ging minstens zo vlammend van start en binnen no-time zette Luuk met een geplaatst schot de 0-8 op het bord, na een assist van Semmy. Zo doorgaan was het devies maar hierna werd het spel helaas wat rommeliger en vooral statischer en boden we onze gastheren de gelegenheid om wat terug te doen. Daar maakten ze dankbaar gebruik van en met een fraaie aanval over veel schijven tekenden ze voor hun eretreffer. Bijna scoorden ze ook nog een wondergoal met een schitterende omhaal maar de katachtige redding van keeper Danyel was minstens zo fraai. De wedstrijd kabbelde naar het einde maar in het slot van de wedstrijd hadden de jongens toch nog twee mooie goals in petto. Guus scoorde de 1-9 na wederom een mooie voorzet van Semmy en het slotakkoord was voor de onvermoeibare Pepijn die op aangeven van Bo de eindstand op 1-10 bepaalde door de bal verwoestend tegen de touwen te jagen.

De eerste ervaring met 8 tegen 8 viel dus lang niet tegen. We hebben goed voetbal gezien en de jongens vermaakten zich weer opperbest in een leuke wedstrijd tegen een sportieve tegenstander. Dat smaakt naar meer, om te beginnen a.s. zaterdag tegen Meerburg JO11-3!