Meerburg JO17-1 na fraai duel verder in de beker

12 september 2020 10:10

Rozendaal, H. (Henk)

Opstelling

ZOETERWOUDE - In een poule van formaat, met verder twee hoofdklassers en een tegenstanders uit een divisie, heeft Meerburg JO17-1 de volgende ronde van het bekertoernooi bereikt. De formatie van coach Jurgen van der Drift en teammanager Jeroen van Huis won zaterdag van de zwaarste opponent Woerden (2-1) en eindigde ongeslagen als nummer 1.

Paul maakte voor rust beide treffers en legde daarmee de basis voor de zege. Misschien was doelman Ted echter de man of the match, door met enkele fabuleuze reddingen in het tweede deel zijn elftal overeind te houden. “Wij lieten na de derde goal te maken”, zei Jurgen. “Dankzij Ted is dat zonder gevolgen gebleven.”

Evenals een week eerder, bij de winst (1-0) op Slikkerveer, speelde Meerburg een bijzonder goede eerste helft. “Het was vergelijkbaar”, zei Jurgen. “We begonnen heel goed. Gelukkig scoorden we nu 2 keer, maar het hadden er eigenlijk 3 of 4 moeten zijn. Na de rust kwamen we toch wat in de problemen. Door keihard te werken zijn we overeind gebleven. Ook dat is een verdienste.”

Zo werd het een fraaie bekercompetitie voor Meerburg, aanvankelijk bedoeld als een soort van voorbereiding. Het begon met een aardige 3-3 uit in Bodegraven. Daarna volgden twee overwinningen. “Per wedstrijd zijn we beter gaan spelen”, aldus Jurgen. “Het is leuk dat we doorgaan naar de volgende ronde en wie weet wat er nog van komt. Nu moeten we vooral de opgaande lijn in de competitie vasthouden.”

Voor rust was het tegen Woerden een aardig kansenfestival in het voordeel van Meerburg. Sam brak door maar werd ogenschijnlijk uit balans gebracht, Tim schoot net naast na een pass van Sam, Mees schoot over na een actie van Stijn, Frenk, de tweede centrale verdediger die vaak opkwam, deed hetzelfde. En zo kunnen we nog even doorgaan.

Ineens kwam Paul vrij, na een verre ingooi van Ruben, en tikte de bal fraai over de doelman. Dezelfde speler maakte er nog voor rust 2-0 van. Tim zette de aanval op, Sam bereikte de achterlijn, Paul tikte in.

Na rust werd het lastiger. Tegen de wind in kreeg Meerburg weliswaar opnieuw goede mogelijkheden, maar de tegenstander kreeg er minstens zoveel. Sam kwam twee keer vrij, na passes van Stijn en Joppe, maar strandde op de doelman, een fraai schot van Feiko werd eveneens gekeerd door de keeper.

Aan de andere kant hield Ted tot twee keer toe het hoofd koel in een 1 tegen 1 situatie, greep hij goed in bij een schot van ver en tikte hij 1 keer de bal net onder de lat weg. Dat laatste leidde tot een blessurebehandeling van verzorger annex teammanager Jeroen bij de doelman, die pas tijdens de warming up fit genoeg werd bevonden om ondanks een schouderblessure te spelen. Dat bleek van grote waarde.

Meerburg JO17-1: Ted Wagemaker; Ruben van Dijk, Stijn Pracht, Frenk van Huis en Mees van der Schuyt; Mike van Kuilenburg (Thomas van der Aa), Naut Tefij en Joppe Lammerink (Rens Hop);  Paul Marsé (Feiko Donatz), Tim van der Loo en Sam Bajyanama.

Tekst: Gert Lammerink
Foto’s: Rimke Lammerink