Winst tegen FC Oegstgeest

FC Oegstgeest JO13-1

Hoofdklasse A

12 oktober 2019 8:30

Vandaag moesten de mannen van de O13-1 al vroeg aantreden tegen FC Oegstgeest. Een sterke tegenstander waar we vorig seizoen veel moeite mee hadden. Na de warming up moesten we snel richting de kleedkamer om de wedstrijdshirts aan te doen. Aan alles kon je merken dat de jongens er zin in hadden.

Helaas waren Stijn van Gerwen en Daniel Fernandez niet fit genoeg op te spelen. Yvo kwam ons gelukkig versterken.

Er werd begonnen met Chris op doel.
Enzo, Tygo, Marijn en Bink in de verdediging.
Jip, Xander en Djem op het middenveld en onze voorhoede werd gevormd door Paul, Cis en Kerem. Daniel van Egmond begon wissel.

De scheidsrechter fluit voor het begin van de wedstrijd en de meerburgers vlogen er vol op. Vol lef en energie werd er druk gezet op FC Oegstgeest. Dit zorgde ervoor dat het spel zich meteen vooral op de helft van de tegenstander afspeelde. Meerburg zorgde met mooie combinaties en snelle acties voor onrust in de verdediging van FC Oegstgeest.

Ineens komen we mooi door op de linkerkant. Cis legt de bal terug op Enzo en die geeft een prachtige voorzet door de lucht. Paul controleert de bal knap en schiet de 1-0 binnen, heerlijk!

Meerburg gaat door en moet eigenlijk doordrukken om de voorsprong te vergroten. We blijven dominant en geconcentreerd spelen, alleen de passes naar onze aanvallers worden slordiger en we verliezen wat meer de bal. FC Oegstgeest ziet kansen en komt steeds meer op onze helft, vaak via de goede rechtsbuiten. Ondanks dat blijven we ervoor knokken en geven we weinig kansen weg.

De rust in met een 1-0 voorsprong maar de controle van het begin hadden we al niet meer. Ook aan het begin van de tweede helft krijgen we de grip moeilijk terug, maar toch bleven we voor elkaar knokken. Op een gegeven moment veroveren we de bal en die komt bij Yvo terecht. Yvo stoomt op en legt de bal perfect af op Paul en weer haalt Paul verwoestend uit en valt de bal in het goal, 2-0!

Vlak daarna weet de tegenstander te scoren maar de goal wordt afgekeurd vanwege een uitgedeelde duw. Na dit schrikmoment pakt Meerburg het goede spel weer op en wordt het publiek getrakteerd op prachtige combinaties. De verdediging van Oegstgeest komt steeds meer in de problemen. Cis maakt aan het einde op een prachtige manier nog de 3-0!

Na vorige week een teleurstelling nu een hele mooie overwinning. Eigenlijk wel omdat iedereen voor elkaar door het vuur ging! Op naar de volgende overwinning!⚽️