Meerburg JO15-1 in Woubrugge: mooie dag met 7 goals!

Woubrugge JO15-3

Meerburg JO15-2

2 maart 2019 11:00

WOUBRUGGE - Een ‘veredeld’ Meerburg JO15-1 beleefde zaterdag een mooie dag in en tegen Woubrugge JO15-1. Een overwinning van 7-0, toeschouwers in de stralende zon en vaak mooi combinatiespel. Toegegeven: het betrof ‘maar’ een oefenduel in de voorjaarsvakantie en bij de rust was het nog maar 0-0.

‘Mighty’ Mike Jeltema was met drie doelpunten de schutter van de dag. Normaal gesproken mag je na een hattrick de bal mee naar huis nemen. Dat konden we Woubrugge niet aan doen. Tijdens het duel waren er al drie speeltuigen in de ‘kleine Rijn’ langs de lijn verdwenen en volgende week moet er weer worden gevoetbald.

De wedstrijd kan op twee manieren worden na-beschouwd. a: het was maar een oefenwedstrijd en we gaan over tot de orde van de dag.  b: de gebeurtenissen in Woubrugge geven een mooi beeld van de wijze waarop drie trainers en 29 selectie-voetballers (vanwege de langdurige blessure van Emma van der Werf helaas geen 30) nu al bijna een jaar samenwerken.

De verslaggever kiest voor optie b, en wel hierom:

De spelers en speelster (Chiara McAllister) speelden in deze samenstelling niet eerder samen. Desondanks stond er een team, waarin niemand te groot of te klein was en waar iedereen zijn ploeggenoten steunde. Bij goede en slechte ballen.

Hoewel twee van de drie trainers, Bryan Ouwerkerk, Simon Olders, Folkert van der Linden, een dagje vrij hadden kunnen nemen zaten ze alledrie op de bank. Om alvast te kijken hoe de spelers er voor staan met het oog op komend weekeinde en misschien al een beetje volgend seizoen, waarin ze respectievelijk de onder 14, onder 15 en onder 16 voor hun rekening nemen.

ps: van de drie teamleiders waren er slechts twee aanwezig omdat er één op een grote witte berg ergens heel zuidelijk achter een groot glas bier zat: Hoppa!

Twee spelers die een halve wedstrijd rust kregen waren bereid te vlaggen. Dat is niet iets waar je de hele week naar uitkijkt, maar wel iets waarmee je je team helpt. Zo werd Ted Wagemaker de eerste Meerburger die in één wedstrijd als keeper en als assistent-scheidsrechter de nul hield. Hij heeft vanaf nu mister Meerburg. Boudewijn Meijles werd de eerste grensrechter ter wereld die na rust de score openbrak.

Hoewel het slechts een oefenduel betrof vertrok er in de vroege ochtend een bonte stoet vanaf het door hijskranen omringde complex in Zoeterwoude (de capaciteit wordt uitgebreid naar 40.000 toeschouwers!) richting Woubrugge. Nagenoeg alle ouders gingen mee om het elftal te steunen. De betrokkenheid is groot. Dat er één op de rotonde de verkeerde afslag nam, allà!

Ook meerdere spelers die niet op het wedstrijdformulier stonden waren in Woubrugge aanwezig. De onder 15-selectie is één team. In sommige gevallen werden ook zij vergezeld van hun ouders.

Naast Mike scoorden in Woubrugge Boudewijn (2), Naut Tefeij en Thomas de Vries. De spelers waren verder Luca Bouter, Mees van der Schuyt, Milan Verhoeven, Ruben van Dijk, Sam Ouwerkerk, Ted Wagemaker, Stefan Hilgersom, Chiara McAllister, Joppe Lammerink en Twan Odijk.

Om nog maar één keer collega Reitsma te citeren: Goed stel hoor! En gelukkig hebben we de foto’s van Rimke nog.

Gert Lammerink