Meerburg JO15-2 boekt mooie zege in derby met SJZ

SJZ JO15-1

9 maart 2019 16:45

Lars van Katwijk

ZOETERWOUDE - Meerburg JO15-2 heeft zaterdag de derby met SJZ gewonnen. Op eigen veld deed het elftal van de trainers Folkert van der Linden en Simon Olders dat met 5-3. Volgens de coaches was er sprake van een mooi resultaat in een iets minder mooi duel.

,,Het was misschien een beetje rommelig’’, zei Folkert naderhand. ,,Mede door de omstandigheden wellicht. Voor rust hadden we forse wind tegen, na rust hadden we er geen voordeel van omdat de wind was gaan liggen.’’

Volgens Folkert was de winst verdiend. ,,Alleen al vanwege de mooie doelpunten die we hebben gemaakt. We slaagden erin hun spits uit te schakelen en haalden daarmee de angel uit het spel van de tegenstander. Dat deden we goed. Al met al een prima resultaat. We draaien goed mee in de competitie.’’

De wedstrijd was amper 15 seconden oud of de thuisclub stond al op voorsprong. Rens Hop scoorde na een pass van Sam Ouwerkerk. Paul Marsé maakte er al snel 2-0 van, Rens kopte nummer drie binnen, Paul scoorde uit een vrije trap, Rens nam ook nummer vijf voor zijn rekening na goed doorzetten Mareno Stafleu.

De volgende spelers kwamen in actie voor Meerburg: Stefan Hilgersom, Ruben van Dijk, Robin Versnel, Twan Odijk, Mareno Stafleu, Paul Marsé, Guus Kleijs, Sepp van Velzen, Sam Ouwerkerk, Diego van Laar,  Dilant Korbee, Nathaniël Artist, Niklas Maessen en Rens Hop.

Gert Lammerink