Meerburg JO15-2 blij met mooi punt tegen Bernardus

Bernardus JO15-1

24 november 2018 13:15

Arjan Knottnerus

ZOETERWOUDE - Na een paar weken met veel tegenslag heeft Meerburg JO15-2 zich hersteld tegen Bernardus C1. In een leuke en vaak goede wedstrijd werd het 2-2. Joppe Lammerink, voor het eerst spelend als spits, nam beide treffers van de formatie van Folkert van der Linden en Simon Olders voor zijn rekening.

,,We hadden een paar zaakjes veranderd’’, zei Simon naderhand. Hij keek er met tevredenheid op terug. ,,We hadden een andere spits en drie spelers op het middenveld die van origine verdediger zijn. Ik denk dat we kunnen zeggen dat het goed heeft uitgepakt. Op de trainingen hadden we al de indruk gekregen dat dit kon.’’

Vanwege veel centrale verdedigers in de selectie kozen de coaches eerder voor een soort van 3-5-2-systeem. Nu was er weer het min of meer gebruikelijke 4-3-3. Simon: ,,De spelers hadden de laatste weken na een goede start van het seizoen een paar tikkies te verwerken gekregen. Dit resultaat geeft ons allemaal weer moed.’’

De drie ‘verdedigers’ op het middenveld waren Robin Versnel, Mareno Stafleu en Chiara McAllister. Achterin was in de linie voor doelman Stefan Hilgersom gekozen voor Thomas en Thomas, respectievelijk Van der Aa en De Vries (andersom mag ook). Ruben van Dijk en Twan Odijk (later ook Berkay Karakas) waren defensieve mensen op de flanken.

Naast Joppe speelden voorin Sepp van Velzen en Sam Ouwerkerk. Later kwamen ook Guus Kleijs en Paul Marsé.

,,We hadden veel omgegooid’’, zei ook Folkert. ,,Gelukkig hebben we nu na een paar mindere weken weer een goede en leuke wedstrijd gezien. Er waren veel mooie aanvallen bij. Het plezier straalde er ook weer vanaf. Bovendien was het mooi om te zien hoe de spelers de 2-2 vierden (zie ook bijgaande foto’s-red). Ze hebben het weer samen gedaan.’’

Meerburg begon overtuigend. De eerste bal die Joppe kreeg in zijn nieuwe rol knalde hij van net buiten ‘de zestien’ meteen hoog in de touwen. Robin leidde de treffer met een mooie pass in. Even later was Joppe dichtbij de 2-0, na een fraaie actie van Twan aan de linkerkant. De keeper tikte de bal net uit de hoek.

Bernardus, opgeklommen uit een iets lagere klasse, kwam goed terug. Kort na de hervatting kwamen de gasten zelfs op 1-2.

Daarna zette Meerburg aan voor een offensief. Guus soleerde door de defensie, maar zag na zijn voorzet Joppe rakelings over schieten. Sam schoot net voorlangs, Paul stuitte twee keer op de doelman.

De ‘bevrijdende’ 2-2 kwam toch. Na een voorzet van Paul controleerde Joppe de bal tussen drie verdedigers in en schoot hard raak. ,,Het was verdiend’’, vond Folkert. Simon: ,,Twee weken geleden stonden we er in Voorschoten een beetje verloren bij na een verloren middag. Nu doen we weer mee!’’

Gert Lammerink