Meerburg JO15-2: Het zit even niet mee (part II)

Concordia JO15-3

Meerburg JO15-2

17 november 2018 11:30

DELFT - De constatering van vorige week: Meerburg C2, het zit even niet mee, blijft van kracht. Zaterdag verloor de formatie van de coaches Simon Olders en Folkert van der Linden in Delft van Concordia. In een wedstrijd met wisselende kansen werd het 3-1 voor de thuisclub.

De harde cijfers leren dat het na een goede periode bij aanvang van het seizoen de derde opeenvolgende nederlaag was. Eerst tegen de koploper, in een duel waarin Meerburg beter was, daarna bij de nummer twee in Voorschoten, waar ‘we’ werden afgetroefd. En nu bij Concordia. Dat was een wedstrijd die eigenlijk gewoon had moeten worden gewonnen.

Dat vonden de trainers ook. Dat de eerste helft slecht was moge duidelijk zijn. Folkert: ,,We hadden vanaf het begin problemen. Positief vond ik wel dat die ten dele door de spelers zelf in het veld werden opgelost. Maar we kwamen niet echt aan voetballen toe. In het tweede deel ging het beter. Er werd geknokt en we wonnen de duels. Maar dan net in een fase dat je denkt die gelijkmaker gaat vallen geven we onnodig een doelpunt weg.’’

Na een in de loop van de eerste helft opgelopen 2-0 achterstand kwam Meerburg kort voor rust terug. Dat was voor een groot deel te danken aan twee ‘gastspelers’ uit de C3, Dario Bouter en Dilant Korbee. Dario gaf de voorzet, Thomas van der Aa scoorde bijna, zag de doelman redden, maar Dilant werkte vervolgens kordaat af. Dat was de 2-1.

Dat er extra spelers moesten invallen had te maken met wat men toch wel een blessuregolf kon noemen in de JO15-selectie. Er ontbraken nogal wat spelers, en tot overmaat van ramp viel ook Sam Ouwerkerk in Delft al voor rust uit nadat hij door zijn knie ging. In de openingsfase was Sam twee keer dichtbij de openingstreffer geweest.

Zoals gezegd: Meerburg had het moeilijk. En voordat de club uit Zoeterwoude vlak voor rust terug kwam, had doelman Stefan Hilgersom al met enkele goede reddingen een grotere achterstand voorkomen.

Na de hervatting drong Meerburg aan. Ruben van Dijk schoot net naast, Thomas van der Aa stuitten op de doelman, de gelijkmaker leek mogelijk. Maar zover kwam het niet.

Gert Lammerink