Meerburg JO15-2: Leuk, even zo’n 12-eentje er tussendoor

HVV JO15-3

27 oktober 2018 12:15

Dylan Roelandse

ZOETERWOUDE - Meerburg JO15-2 heeft zaterdag met maar liefst 12-1 gewonnen van HVV. Dat was een aardig resultaat, bovendien de vijfde overwinning in de laatste zes officiële duels. De spelers genoten van de mooie uitslag, maar realiseerden zich ook dat in de topwedstrijden van de komende weken pas echt gestreden gaat worden om de bovenste plaatsen.

Maar het was leuk. ,,En dan te bedenken dat we na onze eerste treffer het ook nog even spannend maakten door de 1-1 weg te geven’’, zei Folkert van der Linden. De andere coach, Simon Olders: ,,Voor de rust liepen we elkaar voor de voeten. In de pauze hebben we aanwijzingen gegeven en die hebben de jongens perfect opgevolgd. Toen was het verschil snel gemaakt.’’

Misschien ging het op een gegeven moment wel te gemakkelijk. ,,Maar we bleven wel steeds goed voetballen en behielden het overzicht’’, vonden de trainers. ,,Volgende week spelen we tegen de koploper, wat dat betreft was het een goede voorbereiding. Maar in de komende wedstrijd wordt er nog wel wat meer van de jongens verwacht.’’

Halverwege was het pas 2-1. De openingstreffer liet lang op zich wachten. Guus Kleijs strandde na een mooie actie op de keeper, dat zelfde gold voor Dario Bouter, Joppe Lammerink schoot net naast. Uiteindelijk brak Thomas van der Aa de ban, door van redelijke afstand nota bene met zijn wat mindere linkerbeen te scoren, nadat Diego van Laar de bal breed had gelegd.

En na de eerste de beste tegenaanval was het na een missertje achterin alweer 1-1.

Joppe zorgde er voor dat Meerburg toch nog met een voorsprong ging rusten, door een uit een vrije bal van een meter of 20 raak te schieten.

In de rust stelden de trainers orde op zaken. Bovendien werden er met Paul Marsé en Robin Versnel twee niet geheel onbelangrijke spelers ingevlogen, die in de vroege ochtend al met de C1 in Noordwijk hadden gespeeld. Zodoende viel er in de vakantieperiode ineens iets meer te kiezen.

Daarna ging het lopen met vijf treffers in een amper tien minuten tijd. Guus maakte de 3-1, na een mooi ‘steekballetje’ van Joppe. Paul maakte de 4-1, door vanuit een onmogelijk hoek binnen te schieten. Het fenomeen Marsé werkte vervolgens ook nummer vijf binnen, na een aardige individuele actie.

Guus zorgde voor nummer zes, na een door Robin en Joppe opgezette aanval. Paul onderschepte bij het uitverdedigen van de tegenstander en dat was zeven. Twan Odijk begon vervolgens aan een solo op links die eindigde op de doellijn, waarna hij de bal alleen nog maar even hoefde aan te tikken: 8-1.

9-1 en 10-1 kwam weer op naam van ‘Il Pistoletto’ Paul. Vooral nummer tien was mooi, na een doorbraak van Ruben van Dijk op rechts en heel goed terugleggen van Sepp van Velzen. Sepp beloonde vervolgens zijn goede wedstrijd met treffer 11, nadat Ruben op de lat had geschoten. Na een pass van Robin tekende Ruben vervolgens voor de 12-1.

De verdediging, met Mareno Stafleu, Chiarra McAllister, Berkay Karakas en Thomas de Vries stond over het gehele duel genomen niet meer dan drie kansen toe aan de tegenstander. Doelman Stefan Hilgersom beleefde niet de drukste dag van zijn loopbaan.

Gert Lammerink