Selectie Meerburg JO15: Twee keer 6-0 voor Bryan!

Meerburg JO15-2

Oliveo JO15-2

22 september 2018 10:15

ZOETERWOUDE - In de week dat hoofdtrainer Bryan Ouwerkerk zijn been brak wilden de spelers van de selectie van Meerburg JO-15 iets voor hem doen. Een kaartje sturen, bloemetje? Flesje wijn wellicht, met het risico dat hij nog een keer van de trap valt? Of gewoon even twee keer met 6-0 winnen. Gekozen werd voor het laatste.

De competitie wordt doorgaans op de laatste dag beslist. Maar een mooie eerste dag is toch even meegenomen. Meerburg C1 met Bryan toch al weer op de bank haalde uit bij Wilhelmus, 6-0. Voor eigen publiek overrompelde Meerburg C2 in Zoeterwoude Oliveo, ook 6-0.

Dat een week na de 6-0 in Rijnsburg. ,,We vragen patent aan’’, zeiden de trainers Simon Olders en Folkert van der Linden.

Tevredenheid alom dus, op de bank en langs de lijn. Bij Meerburg JO15-2 is een team aan het groeien. De jongens doen het samen, vullen elkaar aan en, misschien wel het belangrijkste, ze gunnen elkaar het succes. Niemand is egoïstisch, iedereen heeft oog voor zijn medespelers.

Het verschil met het begin van het seizoen, nog maar kort geleden, is groot. Folkert: ,,We komen steeds een stapje verder, het zelfvertrouwen groeit en ik denk niet dat het plafond al is bereikt. We kunnen groeien. Aanvallend loopt het goed en achterin hebben we opnieuw de ‘nul’ gehouden. Ook dat is positief.’’

Simon: ,,Het is mooi dat dingen waarop we veel trainen er in de wedstrijd uitkomen. Tactisch doen de jongens het steeds beter. Natuurlijk geven we vanaf de kant aanwijzingen, maar we zien ook dat de spelers zelf in staat zijn problemen op te lossen. Als je ziet hoe we daardoor aan het begin van de tweede helft de doelpunten afdwingen kunnen we alleen maar tevreden zijn.’’

Man of the match was eigenlijk het hele team. Achterin, met Stefan Hilgersom in het doel, Chiara McAllister en Mareno Stafleu in het centrum, Robin Versnel en Twan Odijk (en later Berkay Karakas) op de flanken, Thomas de Vries voor het eerst voorin, met Guus Kleijs en Sepp van Velzen op de flanken en natuurlijk de onnavolgbare atleet en afmaker Paul Marsé.

En het uitgebalanceerde middenvelder. Thomas van der Aa als krachtpatser, Joppe Lammerink als de denker en Diego van Laar als de man van de diepgang.

Door Thomas en Thomas werd het al snel 2-0. Van der Aa opende de score, De Vries maakte na goed doorzetten de volgende treffer. Voor de rust had het duel al beslist kunnen zijn. Maar Joppe raakte de paal en Guus schoot net voorlangs.

Na het optreden van Thomas en Thomas kwam het optreden van Paul en Joppe. Paul scoorde twee keer, eerst na een solo, later na een pass van Berkay. Joppe schoot er eveneens twee in. Eerst door naar binnen te draaien en (zowaar!) met rechts in de hoek te knallen, vervolgens door na een pass van Twan ineens met links uit te halen.

Gert Lammerink