Meerburg JO13/1 kent vliegende start in de beker

DSVP JO13-1

Meerburg JO13-1JM

1 september 2018 9:45

De kans krijgen om te ‘promoveren’ naar de Hoofdklasse brengt ook een ongeschreven verplichting mee dat ook waar te maken. In deze bekerpoule met voormalig 1e klassegenoten is er gelijk de kans omdat te bewijzen. Vandaag speelde Meerburg JO13/1 de uitwedstrijd tegen DSVP JO13/1 in Pijnacker.

Aanvoerder Sven Kortekaas koos voor de speelhelft, zodat DSVP JO13/1 de bal kreeg. Dat bleek een uitstekende keuze. DSVP speelde de bal helemaal terug naar de keeper, die vervolgens pardoes de bal in de voeten schoof van Teun Zwetsloot. En hij wist deze buitenkans dan ook vakkundig te verzilveren: 0-1!

Regelmatig zie je dat een team na een snelle voorsprong een enorme terugval kent. Meerburg vandaag zeker niet. Het team zette gelijk hoog druk, waar DSVP duidelijk moeite mee had. Zo kon Anass Ajgou dan ook 2 minuten later de 0-2 aantekenen. Ook aan de bal liet Meerburg zijn beste kant zien. Dat leverde dan ook in de 9e minuut de 0-3 op van Teun na een aanval over meerdere schijven.

Wat je Meerburg misschien daarna moet verwijten, is dat het zorgde voor te weinig ruimte op het veld in balbezit. Aanvallen werden daardoor ook stroperiger en tel daarbij op dat teveel spelers dan ook nog willen scoren. De productie eindigde uiteindelijk nog steeds op een mooi aantal van 8 en ook niet onbelangrijk: de ‘nul’ werd gehouden.

Opstelling

Spierenburg, De Rooij, Kraan, Tanis, Matthyssen, Schuhmacher, Kortekaas (31e min – Van Dooren), Boogaard, Zwetsloot (41e min – Kortekaas), Van Lith (31e min – Mckay) en Ajgou

Wedstrijdverloop

∞     1e min         0-1 Zwetsloot