Meerburg JO15-2 wordt iets te laat wakker

Meerburg JO15-2

Onder 15, JO15-2, 2e klasse 09

14 oktober 2017 8:30

ZOETERMEER - In de bosrijke omgeving van Zoetermeer is Meerburg JO15-2 zaterdag bij DWO in de vroege ochtend net iets te laat wakker geworden. De eerste helft leek de formatie van coach Rutger Opdam nog in droomland. Na de hervatting kon de inmiddels opgelopen achterstand niet meer worden weggewerkt, 2-0.

,,Het was gewoon slap’’, zo keek Rutger terug op de eerste helft. ,,En dat is de tweede opeenvolgende week dat we niet goed zijn begonnen. Bij deze tegenstander hadden we punten moeten halen. Dat het niet is gelukt betekent een teleurstelling.’’

De tweede helft was beter. Meerburg domineerde en dwong enkele kansen af. Rutger: ,,Maar al met al was het te weinig om de wedstrijd nog om te draaien. We zijn er niet in geslaagd echt door te drukken. In elk geval was het wel beter dan in de eerste helft.’’

Een doelpoging had Meerburg voor de rust, een schot van ver van Kadir Sahin dat door de doelman van de thuisclub werd gestopt. Een schot van afstand leidde tot de openingstreffer van DWO. Een vreemde stuiterbal in het strafschopgebied had vervolgens het tweede doelpunt tot gevolg.

De tweede helft gaf Meerburg niets meer weg. Het verdedigingscentrum met Emma van der Werf en Thomas van der Aa zette de zaak voor doelman Lars Dofferhof op slot. Op de flanken deden Ruben van Dijk en Twan Odijk hun werk.

Aan de andere kant waren Arnold Simonian en Rens Hop een keer dichtbij een doelpunt, beide keren na een goede voorbereidende actie van Sam Bajyanama. Een vrije trap van Marius McAllister ging net naast. Daar bleef het bij.

Gert Lammerink