Meerburg JO11-1 --- Sportlust ’46 JO11-1 (2-1)

Meerburg JO11-1

Sportlust '46 JO11-1

Onder 11, JO11-1, Hoofdklasse 4

7 oktober 2017 8:30

Vroeg uit de veren, want om 08.30 uur moesten de jongens aantreden tegen Sportlust uit Woerden. Deze keer met ‘gelegenheidcoach’ Hajo, want Jarko is van een welverdiende vakantie in Turkije aan het genieten. Sportlust had hun eerste 2 wedstrijden verloren, maar we staan nog aan het begin van de competitie, dus is er nog niet veel te vertellen over de krachtverhoudingen in deze poule.

Hajo had de jongens in ieder geval goed opgepept, want ze begonnen vol energie aan de wedstrijd. Er stond een flinke wind en de eerste helft had Meerburg deze mee. Er werd vanaf het begin veel druk gezet op hun verdediging en overal op het veld waren onze jongens te vinden als de bal bij een speler van Sportlust was. Duels werden merendeels gewonnen en er werd ook goed samengespeeld en gecombineerd. Luuk had het rustig in z’n goal, maar ondanks de vele mogelijkheden, een bal op de paal en tal van hoekschoppen, gingen ze rusten met een 0-0.

Het is altijd maar weer afwachten hoe het dan een 2e helft gaat, zeker als je dan ineens veel wind tegen hebt. Het leek Meerburg niets te deren. Wederom waren ze de baas op het veld, werd er geknokt voor elkaar en was het Daniel die de ban brak met een bekeken schot voorbij de keeper, 1-0. Uiteraard was er blijdschap, maar ook besef dat er nog lang moest worden gespeeld en dus werd er vol op de aanval gespeeld. Met name over links werd Sportlust steeds verder terug gedrongen en het was uiteindelijk Thijmen die anticipeerde op een afgeslagen bal en deze in de touwen schoot, 2-0.

Nu was er enigszins een geruststellende voorsprong en plots ging Sportlust wat meer van zich afbijten. Ze hadden een snelle buitenspeler en die vonden ze vaak met een diepe bal. Meerburg kwam niet eens zozeer in de problemen, maar was af en toe was slordig met uitspelen. Zeker met wind tegen kan het zomaar verkeerd gaan en bij een onoplettendheid was het vrijwel uit het niets ineens 2-1. Op dat moment moesten er nog 10 minuten gespeeld worden, dus billenknijpen. Toch bleef Meerburg netjes voetballen en was er geen paniek. Nog steeds waren ze de baas op het veld en waren er mogelijkheden om weer een veilige marge van 2 doelpunten te maken. Het was af en toe wat slordig (gehaast) in de afronding en dus bleef de marge van 1 doelpunt staan. Een minuut voor tijd kreeg Sportlust nog een corner en was het even alle hens aan dek. Uiteindelijk leverde dit ook geen gevaar op en kon de scheids fluiten voor het einde.

Al met al een dikverdiende zege en kan je als enige minpunt zeggen dat ze zichzelf niet met meer doelpunten hebben beloond. De jongens zijn zeer gemotiveerd en er staat echt een team op het veld, die samen knokken, samen juichen en ook samen de schouders eronder zetten als dat nodig is. Iedereen doet mee, accepteert het als ze door een medespeler even worden gecorrigeerd en coacht elkaar.

Hoe weet ik dat nu zo goed, zult u zich afvragen? Wel, de scheidsrechter is tevens de schrijver van dit epistel. Overal te vinden, uiterst correct, aimabel, sportief en bovenal een lust voor het oog om te zien. Niet vreemd dat hij dus Man of the Match werd…

Komt u eens kijken bij een wedstrijd van JO11-1. U zult niet teleur worden gesteld, het niveau is echt leuk om te zien en ze zien zichzelf als de internationals van de toekomst. Time will tell, maar ik vind het in ieder geval een feestje om die jongens te zien voetballen.

Groet,

Nico