Meerburg JO15-2 moet nog wat groter groeien

Stompwijk'92 JO15-1

Onder 15, JO15-2, 2e klasse 09

1 oktober 2017 10:15

ZOETERWOUDE - Meerburg JO15-2 komt in letterlijke zin waarschijnlijk nog wat centimeters te kort om een hoofdrol in de tweede klasse te vertolken. Mede daarom werd zaterdag verloren van de ‘lange mannen’ van Stompwijk JO15-1, die het verschil vooral in de lucht maakten, 1-5.

Na een zeer aardige eerste helft, 1-1 bij rust, kwam de thuisclub in het tweede deel van de tweede helft in de problemen. ,,Het blijft lastig met veel eerstejaars voetballers in de C-klasse te spelen’’, zei trainer Rutger Opdam dan ook. ,,Wel moeten we ons beter tegen het verschil in lengte wapenen. En natuurlijk leren. Maar voetballen kunnen we wel.’’

Na een wat moeizaam begin werd Meerburg ‘voetballend’ inderdaad wat beter dan de opponent. Door een treffer van Kadir Sahin werd daarmee een achterstand weggewerkt. Na de rust werd er soms wel iets te gemakkelijk een doelpunt weggegeven. Rutger: ,,Dat zij langer zijn is niets aan te doen. Maar we hadden het ze in de kopduels wel wat lastiger mogen maken.’’

Lastig was het meteen al, omdat bij de warming-up enkele spelers aangaven toch niet fit genoeg te zijn om te beginnen. De opstelling moest worden omgegooid. Berkay Barakas en Arnold Simonian maakten wel hun rentree, maar kregen opnieuw met tegenslag te maken. Mart de Jager (C3) kwam het team aan de linkerkant versterken. Ouassim Meqor en Joppe Lammerink waren niet fit genoeg om te spelen.

Na een mooie aanval via Niels Vos (wiens directe tegenstander echt 50 centimeter groter was) en Naut Tefij was Rens Hop dichtbij de 2-1. Een schot van Naut belandde in de handen van de keeper. Stan Schmeitz raakte zelfs de lat, zij het via het been van de tegenstander.

,,Het gebeurde in een fase dat wij echt goed aan het combineren waren´, zei Rutger naderhand. ,,Na de 1-1 trokken wij de wedstrijd naar ons toe. Het had niet veel gescheeld of we waren zelfs op voorsprong gekomen.’’

Achterin zat het aanvankelijk goed dicht bij Meerburg, niet in het minst omdat centrale verdedigster Emma van der Werf min of meer uitgroeide tot ‘de beste man’ van het veld. In het doel had Lars Dofferhof enkele goede reddingen. Naast Emma stond Thomas van de Aa, Ruben van Dijk en Mart afwisselend met Stan verdedigden de flanken.

In het midden, met naast Naut Twan Odijk en de ook van een blessure herstelde Niklas Maessen, kwam Meerburg ook steeds beter in het ritme. Het leidde tot enkele mooie aanvallen, maar meer doelpunten dan die van Kadir zaten er niet in. De tegenstander was aanmerkelijk effectiever.

Gert Lammerink