Alphense Boys JO11/2 – Meerburg JO11/1

Meerburg JO11-1

Onder 11, JO11-1, Hoofdklasse 4

23 september 2017 9:00

De eerste competitiewedstrijd van  het seizoen stond voor de deur en dat is toch altijd een spannend momentje. De voorbereiding was wisselvallig met een geweldige 3e plaats op het regionale VTT toernooi, waarmee een ticket werd afgedwongen voor het NK later dit jaar. Ook waren er een paar goede resultaten in oefenwedstrijden tegen andere Hoofdklasse teams. In de beker werd echter 3x vrij kansloos verloren, al moet gezegd worden dat de uitslagen geen recht deden aan het spelbeeld. JO11/1 was geen enkele wedstrijd kansloos, maar vergat zichzelf af en toe te belonen met goals. En zonder zelf goals maken, is het lastig resultaten te halen…

Dat dit een bijzondere wedstrijd was, werd al meteen duidelijk in de kleedkamer. Trainer Jarko gaat op 30 september meelopen in de DiaBeatIt run, waarbij hij geld op gaat halen voor mensen die onder deze ziekte lijden. Er waren 2 sponsors bereid gevonden om speciale shirts voor zowel de JO11/1 en JO11/2 te laten maken en hier werd dan ook de wedstrijd in gespeeld. Jarko was zichtbaar onder de indruk, dus dat maakte de wedstrijd nog iets specialer. Ook kregen alle spelers een nieuw trainingspak, nieuwe trainingsshirts en mooie voetbaltassen. Sponsors, prachtig allemaal en nogmaals dank namens ons allemaal.

Misschien wel goed om u eens kort voor te stellen aan de spelers:

• Luuk; keeper met geweldige reflexen en ook zekere handen
  • Marijn; onbewust een beetje de leider van het team en sterk in de duels, met goed overzicht
  • Djem; altijd rustig aan de bal, sterk en overzicht
  • Cis; snel, technisch en goede traptechniek
  • Xander; rustig aan de bal en zeer technisch
  • Daniël; doelgericht, technisch en rustig
  • Tycho; rustig aan de bal, sterk en niet snel gek te maken
  • Jeppe; aanjager, kopsterk en snel
  • Yvo; zeer technisch, overzicht en rust aan de bal
  • Scott; snel, technisch en goede traptechniek
  • Thijmen; zeer snel, technisch en doelgericht

De wedstrijd dan. Alphense Boys heeft al jaren zeer goede jeugd rondlopen en dit is dan ook het enige 2e team in onze Hoofdklasse. Het waren zo te zien allemaal 1e jaars E-tjes, maar goed, daarvan hebben wij er ook 4 rondlopen. Al snel werd duidelijk dat Meerburg deze wedstrijd duidelijk de betere was, maar net zoals in de bekerwedstrijden was het lastig om het net te laten bollen. Vrijwel uit het niets lag de bal er dan ook plotseling bij ons in. Zou het dan weer zo’n wedstrijd worden….

Gelukkig werd er nog voor rust orde op zaken gesteld, want 4 minuten later was het 1-1 door een doelpunt van Daniël. De 1-2 van Cis viel 3 minuten later en dat is toch net even fijner de rust ingaan.De tweede helft was het krachtsverschil nog duidelijker te zien en het was Daniël die aan alle onzekerheid een einde maakte met de 1-3. Marijn zorgde vervolgens voor de 1-4 en daarna was het Thijmen die in 2 minuten de scoren nog verbeterde naar 1-6 en daarmee voor een uitslag zorgde die paste bij deze wedstrijd. Er zaten echt hele mooie doelpunten tussen, met name ook in de voorbereiding en hier kunnen ze zeker verder mee.

Jarko, succes de 30e bij je run. En jongens, succes deze competitie. Het is een zware poule, maar jullie zijn al wel een hecht team en er zit zeer veel voetbal in het team. Het gaat vast een heel mooi jaar worden, met een hoop leermomentjes, successen en ook af en toe een bittere pil. Laten we dat laatste overigens maar zo weinig mogelijk meemaken, want zoet is toch fijner dan bitter.

Een trotse vader!